Burger Blog

Sülve-főve: Magic Burger

2013. július 19. Jancsa Jani

A Sülve-főve a Burger Blog legújabb rovata, melyben egy kicsit betekintünk a kulisszák mögé, és megszólaltatjuk a másik oldalt is egy interjú keretein belül, hétről-hétre.

A rovat célja, hogy a fogyasztók is betekintést kapjanak abba, mi folyik a burgerbizniszben, és meglássák, mi és miért került eléjük egy-egy adott helyen. A kérdésekre adott válaszokból fény derül arra is, milyen a hús és a zsömle, kitérünk a mirelit témakörére, és arra is, hogy esetenként miért is kell várni akár 15-20 percet is egy-egy burgerre.

Most azt a burgerezőt mutatjuk be, amelyik több mint tízezres Facebook-közösségével az elsők között hódította meg alulról érkezve a budapesti burgeréletet egy lakókocsiból a harmadik kerületben. Igen, ők a Magic Burger!

5981_528482510520752_2037390049_n.jpg

Mikor és miért nyitottatok meg?

2010 májusában nyitottunk meg Óbudán, akkor még egy büfékocsi szolgálta a Magic Burger vendégeit. Azért vágtunk bele, mert nem volt igazi hamburgeres és ki szerettük volna tölteni az űrt, ami sikerült is. Azóta a kézzel készült hamburgerek piaca ugyan megnőtt és ezzel a minőség is sok esetben kérdésessé vált, mi szerencsére tartjuk pozíciónkat, hála a kemény munkának és a vendégeink ragaszkodásának.

Mi a legnagyobb kihívás a napi működésben?

Az, hogy mindig elégedett vendégek távozzanak tőlünk. Az, hogy ugyanazt a minőséget tudjuk adni az esetleges beszállítói minőségingadozás ellenére is. És, hogy mi is mindig jókedvűen csináljunk mindent a nagy terhelés ellenére.

Milyen fajtájú és arányú darált hús kerül a húspogácsába?

Nálunk 100 %-ban az a fajta hús kerül a húspogácsába, amit a vendég kér. :) A minőségre nagyon ügyelünk, ami nem üti meg a mércét, azt visszaküldjük, de szerencsére ilyen nem sokszor van.

904907_10200802745572160_1068528237_o.jpg

A buciról mit kell tudni?

Az egyik legfontosabb tényező a hamburgerben. Nálunk nem véletlenül van többféle, és nem titok, hogy lesznek még újak. Pékjeink mindegyik bucit nagy műgonddal készítik, és nem spórolják ki belőle az anyagot. A sima fényes tetejű édes bucin kívül megtalálható a szezámos (kevésbé édes), a teljes kiőrlésű hagymás-tönkölyös, és ezután jönnek majd az újak.

Mit gondoltok a mirelit termékekről? (Van a kínálatban, nincs, miért)?

Általában nincs jó véleményünk róla. A mirelit termékek kora lejárt, manapság már nagyon sokan tudatosan a frissen készült ételeket keresik. Egyértelmű, hogy van rá igény, elég, ha csak magunkra gondolok. Mi használtunk régen több fajtát is, de csak kényszerből, ugyanis a büfékocsiban kialakított konyha mérete miatt nem volt lehetőségünk sokféle ételt előkészíteni. Ezek leginkább köretek voltak, mostanra ez egyre redukálódott, konkrétan a krumplira. Ezt még jelenleg is használjuk, szintén kényszerből, ebben az évszakban ugyanis nem lehet azt a fajta krumplit kapni, amiből tökéletes házi sült krumplit lehet készíteni. Ősszel remélhetőleg újra nekivágunk a házi sült burgonya készítésének.

Nálatok mennyi idő alatt készül el egy hamburger, és mi telik ennyi időbe?

Attól függ, hogy milyen. Egy mezei alap hamburger 2-3 perc alatt kész van. Egy óriás dupla húsos hamburger 5 feltéttel és egyéb összetevőkkel készülhet 10-12 percig is. Hogy mi telik ennyi időbe? Meg kell sülnie a húsnak, a feltéteket a húsra és a bucira kell helyezni, majd ezekre a többi feltétet, szószokat. Az 5 kilós Predator burgerünk egy órán keresztül készül, és minimum ketten, de inkább hárman dolgoznak rajta.

941866_10200802747012196_225670221_n.jpg

Melyek azok a tényezők, melyek direkt (a burger összetevői) illetve indirekt (minden más kezdve a háttérzenétől az adókig) módon beépülnek a burgerek árába?

Ezt még soha egyszer sem nyálaztuk végig. Az elején belőttünk egy árazási metódust anélkül, hogy a takarítónő által elhasznált papír zsebkendőt is beleszámoltuk volna (kb. a konkrét anyagárat számoltuk ki, mást nem) és azóta is ezzel dolgozunk. Az már régen rossz, ha úgy állsz neki, hogy a legnevetségesebb tételeket is görcsösen gyűjtögeted és azon parázol, hogy most akkor vajon 550-ért vagy 560ért add a hamburgert…

Melyik hamburgert választanád a saját kínálatodból, és miért?

Mivel nálunk nincs előre összeállított hamburger, mindig mást eszem. De legközelebb mondjuk ezt enném: cheddaros szürkemarha jucy lucy tönkölyös-hagymás buciban, pirított hagymával, tojással, baconnel, coleslaw-val, keverékcsírával.

Ha egy helyre mehetnél el hamburgert enni itthon, melyik lenne az?

Prime Steak. :)

A logót a Magic Facebookjáról vettük kölcsön, a további fotókat pedig Foxx készítette!

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr85396898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagroth 2013.07.19. 10:50:04

Végre én is eljutottam a héten, pazar! :) A mennyiség, az ár és a minőség is teljesen korrekt, többet nem is kívánhat egy egyszerű burgeres :)

bl4ze 2013.07.19. 13:04:44

Első kóstoláskor a Juicy Lucy igen felejthető volt, sajnos. Tegnap adtam neki egy újabb esélyt, és most KIVÁLÓ VOLT! Első alkalommal nem tudom hol került hiba a gépezetbe, de ha ilyen marad vevő vagyok rá! :)

Viszky 2013.07.19. 13:36:42

3x ettem már MB-be. mert én mindig adok pár esélyt! többé nem megyek MB-be. mert esélytelen.:(

kiszolgálás brutál lassú sima burger átlag 7 perc, nem 2-3.
a pékek dolgozzanak azokkal a receptekkel mert a bucik sosem frissek.

a húst nem kell annyit lapítani a lapon, a szaft eltávozik!!!

king666 2013.07.19. 14:54:03

Én valahogy nem értem ezt a nagy MB imádatot, lehet, hogy nekem más az ízlésem, de ahányszor ettem náluk túlsült a hús, száraz volt, egyszer kértem bele tojást amit keményre sütöttek, (nem úgy mind a bodegában szép folyósra), na úgy már kifejezetten fullasztó volt. Szerintem jó lenne ha megkérdeznék ki hogy kéri a húst, mert alapból kár értük,jó elképzelés,csak a hús, de azon is lehetne javítani

Kovács László György 2013.07.19. 20:09:42

Nekem nagyon ízlett a hambi, csak nagyon nagyon olajos volt, átitatódott minden papír ami csak volt. :D Krumpli kicsit drága, és jó lenne valami menü, hambi+krumpli, üdítő nélkül. :)

220se.coupe 2013.07.20. 10:47:38

Voltam mar en is tobbszor, en sem ertem mi a jo benne!!!!
Nalam ott indul a hamburger, hogy megkerdezik hogy sussek a hust........ennekul eleve kettesrol indul. A buci is csak a harmas szintet eri el, lassu, tularazott. Az osszkep egy eros kozepes, van rosszabb is, de az lacipecsenye kategoria..... Bocs, de tenyleg ez az osszkep :((((

kócsag 2013.07.21. 02:36:04

Többször ettem náluk. Nem tudom mitől függ, de ingadozó a minőség. Életem legjobb burgere hozzájuk köthető, szerintem a készítőn is múlik.

Zephyrous 2013.07.22. 10:53:20

Jó ez az új rovat, kár hogy öntömjénezésbe fog fulladni (érthető módon) a tulajok részéről! Persze, aki már volt ott és kipróbálta, tudja jól, hogy a fele sem igaz, amit most itt a tulaj összehord. A friss bucin és a 2-3 perces elkészítési időn hangosan felnevettem...

Varga Vilmos 2013.07.24. 00:51:25

én soha nem értettem mi ez a magic hype? a hús szar, a buci gyenge-közepes és engem mindig is idegesített ez a jópofizás amit levágtak akárhányszor voltam.
Egyébként is hogyan lehetne igényes egy lakókocsiból kifejlődött étterem?
Háromszor voltam , több esélyt tőlem nem kapnak!

Zephyrous 2013.07.24. 09:38:34

@Varga Vilmos: "Egyébként is hogyan lehetne igényes egy lakókocsiból kifejlődött étterem?"

No offense, de erre rá kell cáfolnom! Igenis van jó lakókocsis kajálda, ahol igényes, finom kajákat adnak:
burger.blog.hu/2012/06/06/bpburger_bodega_vagohid
A többi amit írtál pedig igaz, a Magic ok nélkül van agyonhypeolva, most meg még lehetőséget is kaptak, hogy dicsérjék és fényezzék magukat.

mojoking77 2013.07.24. 21:39:44

@220se.coupe: Bocsass meg, szerintem valamit erosen felrenezhettel. Mi az, hogy nem kerdezik meg, hogy szeretned a burgert? Most vagy direkt irtal fikazo hsz-t (remelhetoleg nem), vagy fogalmad sincs, melyik burgerezorol szol a post.. Nem tudom, melyik a rosszabb..
Az utanad iro ket idiotarol meg azt hiszem felesleges meg csak szot sem ejteni. Ok ugyanis a tipikus "mindenki kocsog, aki elert valamit" vesztes fikazok. Sajnos sok ilyen van a neten....

Viszky 2013.07.26. 00:18:56

@mojoking77: sztem Te vmit félreértesz:

1. hadd hogy legyen mindenkinek sztorija, véleménye

2. NEM kérdezték meg, hogy hogy kérem

3. Trollkodni ma már über ciki

és itt a Vesztes Te vagy!

mojoking77 2013.07.26. 20:20:29

@Viszky: Sebaj baratom. Termeszetesen velemenyed neked is lehet. Az baj, ha nem kerdeztek meg a harom alkalaombol egyszer sem, valoszinuleg velem van a baj, amiert nalam mindig megkerdezik. Vagy lehet fikazas helyett inkabb szolni kellett volna, hogy ,mediumnak kerned? Mondjuk masodszor, vagy esetleg harmadszor? Esetleg nem hisztizni, hogy egy frissen sult burger 7 perc alatt keszul el? Vagy hogy akkor nem irhatsz jo kis troll hsz-t valamirol, ami sikeres es magyar? Nehez lehet az eleted, sajnallak is erte...

Viszky 2013.07.26. 21:07:12

@mojoking77: kedves barátom! a 3 alkalomból 2szer egy hölgy volt a pultban és egyszer sem kérdezte meg de én mind kétszer úgy kértem a harmadik alkalommal egy szakállas úr megkérdezte, ez a szakállas úr volt aki az első alkalommal annyira kilapította a burgeremet, hogy az hiába volt rózsaszín a szaftokat már nem én kaptam. Ha 7 perc alatt kész van de mondjuk 10 akkor OK, de egyszer úgy hogy hárman voltak előttem 17 percet vártam az nem kicsit sok. a troll fogalmáról valszeg dunsztod sincs. nem tudom a sikert miben méred Magicéknél, én a sikert a jó burgerben mérném, nem a sorban, mert az a mekiben is feláll délben, mivel én jó burgert ott 1x sem ettem ezért nem tudom MB-t sikeresnek mondani. az életem köszönöm pompás, de az hogy Te úgy tűnik személyes sértésnek veszed, hogy MB-t itt többen kritizáltak felettébb érdekes, hiszen a kritika lesz az ami elvezet a tökéletes felé.

AlmaT 2013.08.02. 15:12:57

Én eddig kb 5 ször ettem már náluk. Első után rájöttem hogy délben nem érdemes menni. Viszont a rossz minőséggel kapcsolatban vitáznék. Eddig főként a blog hatására probáltuk ki a black cab, magic, bölcső bár, mangalica húspatika, bodega, zing, verieté, wa35, kandallo bár burgereit. Mégis első 3 ba tenném a magicket. Ez persze lehet izlés kérdése de ha már 5 ember igy gondolja az gyanus.

AlmaT 2013.08.02. 15:19:59

@Viszky: A sebesség valóban lehetne gyorsabb. De ki lehet birni azt a 10 percet. A Burger dayen nekem a kandallora is 20 percet kellett várni pedig én voltam az egyetlen vásárló.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.08.02. 17:45:34

@AlmaT: ez itt nem a burger day, a magic ki sem jott oda, szoval ne azzal hasonlitgassuk ossze a dolgokat ;) valamint a kandalló sosem állította, hogy 3 perc alatt kész egy burger...

TMiklós 2013.08.06. 12:38:21

@speed: "álruhában" szoktatok menni tesztelni, vagy tudni szokták , hogy ti a burger blogtól vagytok?
Ha az utóbbi, szeretnék venni egy burgerblogos pólót, hogy abban mehessek hamburgerezni :D

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.08.06. 12:40:56

@TMiklós: saját pénzből megyünk, és nem tudják :) amúgy vehetsz, attól még nem fognak összekeverni velem :P

bl4ze 2013.08.09. 14:49:17

Nekem sem szokták a Magic-ban megkérdezni mennyire süssék, de nem is kell mert mindig medium. Tegnap vittem oda barátokat - el voltak ájulva a minőségtől, pedig tudják mi a jó hamburger. Szóval a Magic Burger egy nyerő hely, a TOP 3-ban igen magasan van.

SwedishRunner 2013.08.15. 11:16:16

Nálam is benne van a TOP 3-ban! A Bodega és a Burger House mellett! Marika néni a negyedik :)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.09.17. 01:10:20

Aki sír, hogy sokat kell várni egy hamburgerre még soha nem evett minőségi árut, várni kell.

Prágában a minőségi hamburgerezőket amerikaiak viszik, mindig türelmesen kivárjuk a 15-25 percet, megéri.

A héten Budapesten járok, feltétlen beugrok letesztelni a város legjobb hamburgeresét + kommentelek egy feedbacket :)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.09.17. 17:26:10

nu, ahogy ígértem :) itt ülök a MB-ben, most fejeztem be a burgerem (teljeskiőrlésű buciban, jucy lucy + bacon, yalapenos): teljesen rendben volt, a sörike is jól csúszik mellé. a várakozásról a rinyákat továbbra sem értem, egy ilyen burgert össze kell rakni, ízvilág: 5-ös listán stabil négyes. Összességében megérte,vissza fogok járni és ajánlom is haveroknak, ha Bp-en járunk.
süti beállítások módosítása