Burger Blog

Five Guys, Bécs

2024. február 15. Jancsa Jani

A blog hűséges olvasói emlékezhetnek, hogy anno New Yorkban kóstoltam ezt a legendás láncot, pontosabban nekik a burgerüket, majd hét éve. Most rádöbbentem, hogy Európában tán még nem is voltam - itt az ideje pótolni a sógorékét!

nu2.jpg

Nézd már, itt Bécsben a Five Guys piros, nem zöld! Tuti valami copy! - kiáltott fel valaki mögöttem, mialatt felmentem a lépcsön az emeletre. Túl sima ügynek tűnt - és az is volt, ugyanis a kontrollált, mégis kígyózó sor ellenére hamar a rendelésnél találtam magam.

2023-11-26_13_05_01.webp

A Five Guys egy amerikai gyorsétteremlánc, amely 1986-ban (klasszikus év, én is akkor születtem) nyitotta meg először kapuit. Több, mint 1700 éttermük van világszerte, híresek arról, hogy csak friss marhahúst használnak, nincs mélyhűtőjük (szegények), illetve mogyoróolajban sütik a friss kolompért.

2023-11-26_13_48_23.webp

A kínálat ugye nem túl bonyolult: hambik, hot-dogok, szendók, shake-ek, sült krumpli, meg persze italok. Burgerből van sima, sajtos, baconös és bacon sajt, ezek a dupla húsos verziók - meg mindegyikből kis méretű.

2023-11-26_13_46_25.webp

A betétek sem bonyolultak. Kérd all the way, és kapsz bele mind a következőkből: majonéz, ketchup, mustár, grill hagyma, paprika, gomba; valamint savanyú ubi és sali. BSB-t kértem (Backstreet Boys, mi más!), meg egy nagy krumplit, naná!

2023-11-26_13_19_41.webp

A rendelés után olyan 10-15 perccel meg is jött a kaja, és még helyet is sikerült találni a nagy tumultusban. Amúgy a pult mögül bekiabálós rendszer érdekes egy ilyen franchise-nál, de biztosan megvan az oka, bár szerintem egy számhívóval sem lennének rosszabbak.

Vendéglátós szemmel nézve a számhívó hátránya tud lenni, hogy senki sem mert leülni, és mindenki a márhívó környékén tobzódik, amit ha a pult / kiadópult környékén helyeznek el (hol máshol), akkor enyhén tumultuózus jelenetek képesek kialakulni. Valószínű ilyen mennyiségben rezgő bigyót nem akarnak osztogatni, lévén a lopáskár tetemes lehet, szóval marad az üvöltözés, ami egész addig tűnik jó ötletnek, amíg nem látjuk, hogy bizony van messzebb, és egy emelettel fentebb is ülős szekció. Hát, ők tudják.

2023-11-26_13_23_01-1.webp

A burger ugye itt is papírzacsiban érkezik, hadd szemeteljük rommá a világot, nem baj. Benne a krumpli klasszikusan papírpohárban - és itt jöttem rá, hogy bizony nem “large” krumplit kértem, hanem még annál is nagyobbat, mivel a méretre még rámernek egy fél malteroslapátnyival - csak győzze az ember megenni. A burgonya amúgy hollandból érkezett, szépen ki is volt állítva, az íze meg - na, ilyen amikor van jó krumpli, és meg is tudják sütni. Pacek.

2023-11-26_13_23_36.webp

Aki szószt szeretne, az meg vételezhet a közületi kútból, van majonéz, ketchup, meg malátaecet, ha netán Lord British jönne enni egy kis chippyt.

2023-11-26_13_24_05.webp

A burger fóliába csomagolva érkezik, és hát abból, amit sokáig tanítottam a burgerekről, sok jóra nem lehet számítani első blikkre. A sajt nincs megolvadva, olyan szedett-vedettnek tűnik az egész - egészen az első falatig. Azért az van, hogy lehet itt burger sznobkodni, de ez olyan szinten piszok jó, hogy a fal adja a másikat.

2023-11-26_13_25_04.webp

Az ízek működnek, a hús jól átsült, valahol félúton a valódi smashed felé, ízre pedig bomba, a zsömle nem a croissant és a briós 42. szerelemgyereke, de tökéletesen tart, és stabil, a belevalók pedig totál frankók. Méretre sem lehet okunk a panaszra, azért ezzel a dupla húsos kivitellel bőven van benne anyag is.

2023-11-26_13_27_01.webp

Ja igen, amiről még nem beszéltem, az a mágikus italautomata, ahol konkrétan végtelen plusz egy ízű lónyálból lehet összemixelni az italunkat - csak arra vigyázzunk, hogy aztán igyuk is meg. A bacon sajt burger ára 14 euró (~5400 Ft), a krumpli pedig 7,5 euro (~2900 Ft), ital pedig 4 euro (~1500 Ft) volt, tehát egy tizesbe volt ez a kis lakoma (jó, a krumplit ketten ettük).

2023-11-26_13_48_02-1.webp

A Five Guys még a mai napig is simán tudja hozni azt, amiért ennyien szeretik, szóval ha Bécsben jártok, persze, wienerschnitzel burger, meg közel-keleti kaják, de ezt se hagyjátok ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr5518326561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása