Burger Blog

BpBurger (166) - Prága Kávéház és Teázó

2015. október 12. Jancsa Jani

Az ember néha a legfurább helyeken tud felfedezni kiváló burgereket. A fene sem gondolta például, hogy a Kálvin tér közelében, amerre én is lakom, egy kávéházban fognak olyan burgert letenni elém, amire még én is csak elismerően tudok csettinteni. Hát, mégis így történt.

2015-09-30_18_02_40.jpg

Ugyan van egy zárt terasz is, én elsőre mégiscsak befelé orientálódtam, és tényleg egy hagyományos, retró-jellegű kávézót-teázót találtam. Már kezdtem is volna keresni a Kész Átverés stábját, hogy mikor érkeznek, amikor is jött az étlap, és azon bizony ott volt a kacsaburger. Gyorsan meg is rendeltem, mellé egy jó kis limonádé, és akkor hadd szóljon.

2015-09-30_17_47_53.jpg

A burgereket háromféle méretben kérhetjük, én nem akartam sem alá, sem fölébecsülni magamat, így a szerény, ámde nem megalázó negyedkilós változatra adtam le a voksomat. Nem is kellett sokat várni, meg is jött az ellátmány. A köret, amely nem más, mint hasábburgonya, egy kis fémedényben érkezik, stílusosan egy cseh újságpapírba burkolva.

2015-09-30_18_01_58.jpg

A kacsaburger zsömléje fényes tetejű, nagyon kellemesen ropogós (kacsazsírban pirítás ftw), és ráadásul a szerkezete is teljesen könnyed, eléggé bejött.

2015-09-30_18_01_46-1.jpg

A húspogácsa finoman fűszerezett, omlós darab, és a méretéből fakadóan teljesen jól is passzol a zsömlébe, ráadásul egy olvasztott szelet cheddar is koronázta. Természetesen ezenfelül is voltak még benne jó dolgok: a zöldet például jelen esetben a rukkola adta, kis fanyarságát pedig remekül ellenpontozta a mangocsatni.

2015-09-30_18_03_09.jpg

Azonban ennyinél még nem ért véget a buli, ugyanis vannak a kacsának még jó barátai. Ilyen például a liba, annak is a mája, amely grillezve került rá, és azt tudjuk, hogy ez bizony egy jó dolog. Amiről nem beszéltem, az a grillezett alma, ebből is került bele. Rengeteg összetevő, viszont akár hiszitek, akár nem, az összhatása pont jó volt, különböző ízek, állagok, pont ahogyan azt kell.

2015-09-30_18_05_33-1.jpg

A burgerek mellé természetesen sör is dukál, ami a hely nevéből fakadóan nem is lehetne más, mint a cseh, kézműves Bernard sörök. Csapolva lehet kérni a világost, üvegesben pedig a barna, vörös, illetve a bohemian ale érhetőek el.

A kacsaburger 1600-tól 2300-ig tart, az árak pedig a húspogácsa függvényében váltakoznak. A Prága Kávéház meglepő helyen kínál még meglepőbben jó hamburgert, szóval ha még a nagy libaszezon előtt kacsáznátok egyet, akkor azt itt (t)egyétek! Ja igen, és természetesen marhaburger is kapható, rengeteg feltéttel!

Elérhetőség: https://www.facebook.com/pragakavehaz

Cím: 1086, Baross utca 8.

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr967950220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Queens84XX 2015.10.21. 07:50:44

A burgert még nem próbáltam itt, de valószínűleg már nem is fogom, mert mikor legutóbb ott jártam, a kiszolgálás enyhén szólva kritikán aluli volt. Az összes pohár italért gyakorlatilag könyörögni kellett, ha a pincéren múlik, megrohadhattam volna ott ital nélkül, pedig nem igazán volt rajtunk kívül vendég.
Gondolom ez azért van, mert a szervizdíj benne van a számlában, szóval megdolgozni nem igazán kell érte. Ezt a tényt egyébként csak utólag vettem észre, szóval szívesen a 20%-ot a rossz kiszolgálásért. Nyilván túlzás lett volna elvárni, hogy szóljon, szóval ez az én hülyeségem, bár nem tudom, hogy miért is akartam bármennyit adni. Voltam már többször is, de most ez egy vendég mínusz.
süti beállítások módosítása