Burger Blog

A pontozás marhaság?

2013. augusztus 01. Jancsa Jani

Ugyan a BpBurger rovatomban már régóta alap, hogy nem pontozunk, valójában idáig nem voltam benne biztos, hogy miért is nem, csupán egy sejtés vezérelte kósza tollamat az igaz ösvény útján. Szerencsére a minap olvastam egy cikket, melyből rádöbbentem: igazam volt! Következzen tehát a 12 ok, amiért a fast food scoring sucks!

Tee_Template_845x445_2_1.JPG

Helyszín

Ezen szerintem nincs is mit magyarázni. Ha Bíró Lajos szolgálja fel a hatalmas gigászi gourmet börgert, nyilván jobban fog ízleni, mint az, ami otthon szerencsétlen anyám konyhájában készül. Ugyanez fordítva is igaz, ha én csinálok egy burgert... na annál jobb mondjuk nincs, haladjunk.

Kor

Egy fiatal gyermek, akinek még foga sincs, nyilván nem tud olyan hozzáértő véleményt nyújtani, mint egy kilencvenéves aggastyán, aki már zsömléje javát rég megette. Már, ha volt még mivel.

Napszak, fizikai állapot, hangulat

Egyszer ettem részegen egy rossz burgert - ne akarjátok elképzelni, két napig zokogtam utána. Ugyanígy, amikor viszont ötösre vizsgáztam, a szemétégető melletti patkányhúsost is mennyeinek éreztem.

Havi ciklus

Elég egyértelmű: kinek kéne így a szendvics véresen, amikor van elég baj odalent is. Tunkoltál már tamponnal?

Kontextus

Nem mindegy, hogy a Kant-féle dogmatista proporcionizmus egyesül a Föld-Levegő hercegnőjének vízerével, vagy csak Locke nyúlt be a transzdimenzionális kiskapuba, hogy a kettőnégybe átadott piramisra a mindent látó szemet ráhegessze. Másképpen ha rosszat eszel a jó után, akkor hülye vagy.

Hőmérséklet

Ha odakinn negyven fok van, nyilván nem fog olyan jól esni egy hatalmas szaftos burger, mint esne egy fröccs. Ha hideg van, lehet inkább innál egy felest, mint a burgerekkel szórakozz.

A tálalás óta eltelt idő

Ha a pincéred egy lusta tetű, és nem dekkeli el a cigit (vagy még rosszabb: de, csak a szendvicsedbe), akkor bizony hidegen fog érkezni a kaja, amit aztán habzsolnak a legyek is. Máshol meg a fejedhez vágják, és szájjal veszed le.

A tányér

Adam Richman óta tudjuk, hogy nem mindegy, megesszük-e a tányért is, vagy sem. Ha benne van a kihívásban, annyi csak a kérdés: krumplival, vagy anélkül?

Szállítás

A burger szempontjából az volna az ideális, ha rögtön a marha oldalából haraphatnánk ki a gőzölgő falatokat, de ilyenkor van rá sansz, hogy futóbolondnak néznének, és jönne a mentő, szóval ne tegyük.

Holdciklusok

Mostanra kiderült, hogy a holdciklusok is jelentős hatással vannak arra, melyik séf mennyire béna, szóval ha répa vagy káposztanap van, érdemes coleslaw-t is rendelni.

Hogy meglegyen a tucat, saját gyűjtésből ideteszek még kettőt:

Lopakodó galambok

Ha babos burgert börgert rendelsz, óvatosan mérd a többihez, mert lehet, hogy pár perc múlva kilő a rakéta, és te félúton fogsz járni az Uránusz felé.

Redukció

Egyre gyakrabban probléma, hogy a gyenge húsoknak büdös szaguk van, ellenben olcsók. Ilyenkor az ár hajlamos elfedni mindent, de ne feledjük: ha két napot a gyomorklinikán töltünk, az nem számít nyertes szituációnak!

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr395436136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newbleda 2013.08.01. 17:03:47

Elnézést kérek a spekulatív hozzászólásért, de csak én vettem észre, hogy mostanában nem kerül ki a blog az indexre (én korábban minden bejegyzésre onnan kattintottam át), ebből kifolyólag zéró komment van, gondolom az olvasottság is esett... és talán ez annak köszönhető, amit páran már előre jeleztünk, hogy eltolódott a blog a totális reklám felé, és a zindex nem hülye, hogy ingyen reklámot csináljon. Talán még nem késő visszatérni a kezdetekhez, és rendes bejegyzéseket írni!

anderledani 2013.08.01. 17:11:00

Szerintem mivel írnak rosszat is, ezért nem, de az igaz hogy az árakat jobban kihangsúlyozhatnák.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.08.01. 18:13:00

@newbleda: az ilyen kommentek annyira nem is hiányoznak, őszintén szólva :) amúgy meg nyár van, ha index címlap volt is, érezhetően kevesebben jönnek, ezt tudtuk előre. Ha szerinted reklám, akkor beszélj az Arizonával meg a Diner M-mel az elmult hetrol, nekik is tuti jó reklám volt ;)
@anderledani: a végére mindig oda van írva annak az ára, amit ettem,

Zephyrous 2013.08.01. 21:34:56

Még jó hogy erahurka pontoz... ^^
Elférni elfér a bejegyzés aljában, az olvasók meg úgyis tudják, hogy szubjektív véleményt tükröz a poszt és az értékelés is.
süti beállítások módosítása