Burger Blog

BpBurger (47) - Dallas Benzinkút és Étterem

2013. március 28. Jancsa Jani

A Dallas étterem egyértelműen hihetetlenül népszerű, erre több dolog is utal: 1) a múltkor odamentünk szombat délben, és nem volt egy szabad hely sem 2) ott volt Fluor Tomi és Istenes Bence is, bárki is legyen ez utóbbi 3) előbb-utóbb minden beszélgetésben előjön a téma, és ciki, hogy még nem voltam. Ezzel szemben én korábban jószerivel semmit sem hallottam az étteremről, ami nem feltétlenül az én hiányosságom, mivel a mai napig sehol sem látom sem hirdetését, sem akcióját. Ja, hogy Vadon Janiék (szintén bárki is legyen az) külön oldallal rendelkeznek a menüben? Azt hiszem, akkor el is érkeztünk a megfejtéshez.

2013-03-10 15.08.38.jpg

Az étterem egy benzinkúttal van kombinálva, egészen kinn a harmadik kerületben, a Bogdáni-Vörösvári-Bécsi út háromszögben, egy kicsit gyártelepes fless, de amikor meglátjuk a nagydudás szőke lányt, meg a Dallas sorozat szereplőit, biztosak lehetünk benne, hogy jó helyen járunk. Belépve már rögtön az ajtóban elkapnak (na nem úgy), és ha nincs foglalásunk, veszélyes a helyzet, de nem lehetetlen, hogy azért helyet kapjunk. Az étterem belseje klasszikus amerikai stílust idéz, boxok, a kiadópult egy tűzoltóautó, mindenfelé egyedileg tervezett dizájn, nem is néz ki rosszul. Az asztalon pincérhívó, ami külön tetszik, plusz kitéve mogyoró rágcsálni, amit ráadásul nem is számítanak fel fizetéskor.

2013-03-10 15.06.55.jpg

Rendeléshez egy kisebb, kódex méretű étlapot kapunk, keménykötésű, külön oldal a már fent említett rádiós műsornak, mi pedig megállapodunk a hamburgereknél. Az első érdekesség ott tűnik fel, hogy miért csak az alap burgerhez jár a szezámmagos buci, a többinek miért kell (az amúgy hibásan leírt) "old'school"? Ezen továbblépve kértünk egy Donna és egy Sajtos-baconös burgert, egy kancsó limonádét, és további szószokat.

2013-03-10 15.18.30.jpg

2013-03-10 15.23.28.jpg

Egészen hamar meg is érkeznek a hatalmas szendvicsek, mellé a “híres” Dallas burgonyával, én pedig már alig várom, hogy beleharapjak a klasszikus (hovatovább retro) buciba. Itt a klasszikus megközelítés mit sem ér, így átharapni a burger nyakát esélyünk sincs, bontanunk kell. Szimpatikus, hogy kérés nélkül érkezik ketchup és mustár, nem ezen akarnak spúrkodni. Kértünk még hozzá amerikai tartárt, valamint chiliszószt, mindkettő házi, jó adag, és nagyon finom.

2013-03-10 15.23.04.jpg

2013-03-10 15.23.16.jpg

A buci rettenetesen vastag, megmutatja, hogy nem ok nélkül szolgált rá a “fullasztós” melléknévre bizonyos körökben, és bár meg van jól pirítva, ez kell is, mivel a szósszal sem fukarkodtak benne. Komolyan, ennél vastagabb szerintem fizikailag nem lehet egy buci, rettenet.

2013-03-10 15.28.35.jpg

2013-03-10 15.33.07.jpg

A hús szép nagy, húszdekás (mondjuk ekkora zsemlébe kell is), és az íze sem lenne rossz, ha nem lenne hozzá valami műanyagszerű mellékíz, amit nem tudtam hová tenni, de határozottan megvolt mindkettőnknél. Nem azt mondom, hogy elrontotta, de pont annyira volt nem odavaló, hogy ne is hagyjon különösebben maradandó emléket a húsról.

2013-03-10 15.26.19.jpg

Másik érdekes dolog, hogy valamiért zöldségeskertet akartak varázsolni a burgerből, és akkora nagyságú, vastagságú és mennyiségű uborkákat tettek bele, amit tényleg nem tudtam mire vélni. Került még bele paradicsom, saláta, hagyma, meg egy tonna szósz is, csak ezek valahogy középen kulminálódtak, és a bucit külön kellett tunkolni.

2013-03-10 15.25.28.jpg

A Donna verzióban volt többfajta sajt is, jó gondolat, a sült hagyma benne bántóan nem mutatott fel semmi eredetiséget, a bacon pedig közepesen átsült, és finom volt. A sült krumpliban pedig, azonfelül, hogy házi vágású és fűszeres, semmi más híres nem volt.

2013-03-10 15.24.27.jpg

A szervízzel különösebben nem volt gond, de annyira elájulva sem voltunk tőle (ne előttem mesélje a másik vendégnek, hogy baszott be tegnap este), csakúgy mint az ott flangáló, értelmezhetetlenül béna bohócnőtől sem, aki az istennek nem tudta a tányérját pörgetni a pálcán (bezzeg ha lett volna ott egy bohócfiú is, pálcával...)

2013-03-10 15.11.47.jpg

A honlapon van minden, animgiftől kezdve hatalmas étlapig, itt meg lehet szemlélni az árakat is, melyek a kis burger esetében 1390, a nagynál pedig 2090-től kezdődnek és 5990-ig tartanak, de ez utóbbiban már van 60 deka hús is, és a Fúrótorony névre hallgat. Igen, ezek az árak rohadtul drágák, helyesen látjátok.

2013-03-10 15.48.32.jpg

Az étlap büszkén hirdeti, hogy az ezzel (mivel?) foglalkozó texasi bizottság alapján 2011-ben ez a hely elnyerte A Legjobb Európai-Amerikai Étterem díját. Nos, ha ez igaz, akkor hatalmas bajok vannak. Egy dolog a retro buci, a másik az egyáltalán létező csalamádés burger az étlapon, de említhetném például azt a parasztvőlegény effektust ami az egész éttermet belengi. Ilyen például az, hogy valaki háztáji Rejtő Jenőnek képzelhette magát a dizájnerek közül, mert más nem magyarázhatja meg a vécé felé a Klotyó feliratot, és a fentebb látható képet. Étvágygerjesztő, ugye?

2013-03-10 15.59.56.jpg

Komolyan mondom, én nem értem a Dallas körüli hypeot, mert amit kaptunk, az jó volt, de az ára arányosan túl sok. Megértem, hogy a magyar lakosságból sokan menőnek tartják az újra műsorra került Dallas szereplőivel fotózkodást (saját szememmel láttam), és nyilván a kereslet szüli a kínálatot, de ezért a pénzért sokkal jobb burgereket lehet kapni, ráadásul nem is kell érte a Bécsi útig menni, elég a Belvárosig.

Adatlap

Nyitvatartás: 11-23.

Cím: 1037, Zay utca 5.

Honlap: http://dallaskutak.hu/etterem

Facebook: https://www.facebook.com/DallasBenzinkutak

Telefon / asztalfoglalás: (70) 779 6520

4sq: http://goo.gl/S0c1k

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr435138426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vittore 2013.03.28. 09:15:05

Az írás tökéletesen fedi a valóságot, a legtalálóbb és színigaz állítás a "parasztvőlegény hangulat" Semmi meglepetés, nagyjából ezt vártam egy valóban túlhypeolt helytől.Sajnos én is beleestem a csapdába, de ígérem, többet nem fogok. Ennél kapásból öt hangulatosabb (és jobb hamburgert áruló)helyet tudok, csak Budapesten...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.28. 09:17:17

a hely jól néz ki, meg az étlap is a krumpli is a burger mondjuk okés.

blash 2013.03.28. 09:18:42

Lapkasajt volt benne?

fingerbangs 2013.03.28. 09:51:22

Tényleg gáz a hely, de megvan a saját közönsége akiket nem szívesen látnék jobb helyeken, szóval jó ez így

sowi 2013.03.28. 09:59:16

mentetek volna inkabb a pickupba a vorosvari-becsi sarkan...

Endoscope 2013.03.28. 10:02:21

Rendszeres olvasója vagyok a blognak és bőven van igazság a cikkben, de én azért árnyalnám egy kicsit a képet.

Az egyik legfontosabb (legalábbis számomra), hogy az általam felkutatott hamburgerező helyek közül a Dallas az egyetlen, amelyikben az étlapon alapból(!) szerepel a gluténmentes buci/zsömle. Ez egy átlagembernek nyilván nem mond semmit vagy lényegtelen, ám a lisztérzékenyek embereknek ez maga a megváltás. Bár akadnak kiváló helyek (pl. Ring Café), ahol az általunk vitt gluténmentes buciba/zsömlébe is elkészítik a helyi specialitásokat (és utána azt le is vonják az árból!), de a legtöbb helyen ez szinte lehetetlen küldetés. Így a lisztérzékeny emberek számára a hamburger örökre elérhetetlen marad, miközben egyáltalán nem kell(ene) nagy erőket mozgósítani a megfelelő alapanyag beszerzéséért. Igaz, hogy a Dallasban ez az opció (akárcsak az ún. "zsírégető" buci) is feláras, de úgy érzem ezt illett volna megemlíteni a posztban.

Eddig kétszer voltunk a Dallasban, mindkétszer közel hétezer forintot hagytunk ott 2 hamburgerért és az elfogyasztott 1-2 kancsó házi(?) limonádéért. Tény, hogy valóban nem olcsó és mondhatjuk rá, hogy kissé túlárazott, de nekünk a gluténmentes opció megéri ezt a felárat. Az is igaz, hogy nem a város legjobb helye, de mindenképpen a jobbak közé sorolnám. A magam részéről inkább fizetek picit többet, de legyen rendben a hely és a kaja, mint hogy belefussak egy olyan burgerba, ahonnan rossz szájízzel távozom, miközben becsapva érzem magam. A Dallasban az első opció játszik.

A hely stílusának és kialakításának megítélése pedig szerintem(!) erősen szubjektív. Értelemszerűen nem az Andrássy út vagy a 13. kerület, hanem egy óbudai olcsóbb áru üzemanyagot áruló benzinkút melletti étterem, de ettől függetlenül szerintem teljesen rendben van és a koncepciónak tökéletesen megfelel.

nudlee 2013.03.28. 11:26:58

Talán ha ide is bejelentkeztetek volna, mint anno Majka bácsihoz, tuti tökéletes kiszolgálást-kaját kaptatok volna.

f_i_f (törölt) 2013.03.28. 11:37:17

@Endoscope: Köszönöm ezt a kommentet! Jómagam lisztérzékeny vagyok, hamburgert több mint 10 éve nem ettem, ezért köszi a tippet, biztosan megnézzük a helyet! :)

Kecses 2013.03.28. 11:40:22

Szerintem nagyon rossz ott a kaja, egyszer voltam, soha többet.

kifordított nagyanyó 2013.03.28. 11:45:36

Kéne már egy jó hambit enni valahol.
Szoktatok Pesten is járni?

remixer 2013.03.28. 11:46:32

@f_i_f: Nooooooooooooo!

Inkább ez: "akadnak kiváló helyek (pl. Ring Café), ahol az általunk vitt gluténmentes buciba/zsömlébe is elkészítik a helyi specialitásokat (és utána azt le is vonják az árból!)"

f_i_f (törölt) 2013.03.28. 11:51:46

@remixer: köszi! :D ezt is a listámra teszem!!

C4rmin3 2013.03.28. 13:00:23

Vinni saját bucit egy étterembe?? Te jóóó ég mikre képesek egyesek... :D:D:D ennyi erővel akkor már inkább megcsinálom otthon a saját hambimat friss piacos zöldséggel és (viszonylag) frissen darált húsboltos hússal amit én fűszerezek és sütöm át pont olyanra ahogy szeretem. :)

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.03.28. 13:15:26

@nudlee: nyilván ha tudják, hogy jövünk, a másik "Blogger" feliratú ládából kapjuk a hambit, ami finomabb :D

Jock Ewing 2013.03.28. 13:16:02

Fíg fos. Ha másnak nem, nekem elhihetitek :-)

remixer 2013.03.28. 14:23:21

@speed: Nem akartok a posztokba egy törést/tovább feliratot rakni? A blog címlapján így nagyon hosszúak a posztok és kicsit macerás visszatekerni pár posztot.

pszichonauta 2013.03.28. 14:57:08

Régóta próbálok eljutni oda(egyszer nagyon akciós volt ott a benzin, akkor bukkantam rá, hogy van kajálda is). Szerintem a hamburgereknél az ár olyan szempontból nem mérvadó, hogy a legtöbb hely drága a magyar pénztárcához képest, tehát számítani lehet rá.

bl4ze 2013.03.29. 10:59:02

Nem győzött meg.

Johnny336 2013.03.29. 13:36:46

Tankoltam már náluk benzint, az olcsó volt, és az autó sem köhögött tőle.
A hamburger túlárazott. Inkább Magic, pontosan ugyanolyan távolságra van az otthonomtól.

GentleSpecter 2013.04.03. 00:22:23

@Johnny336: Nemsokára a Dallas közelebb lesz... :D

Voltam a Dallasban egy esős délután és volt helyünk, a kiszolgálás kedves volt, sokat fizettünk, de nekem néhanapján azért eszembe jut, hogy el kéne menni megint. Nekem tetszett a miliő és a hambi is, és bár nem lett a kedvencem, de finom volt. (A zöldség tényleg nagyon sok volt benne...)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2013.04.24. 12:34:25

Aki csak annyit írt, hogy nem győzött meg és szar a kaja, azt kérném fejtse ki bővebben!

kirándulóutak · http://kiranduloutak.blogspot.hu/ 2013.04.25. 10:44:23

Amikor mi voltunk, a kiszolgálás egyenesen botrányos volt..a hamburger semmi extra, sőt..és még drága is..többet nem megyünk.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2013.05.15. 12:23:58

Akkor kifejtem én, okulásul másoknak:

Kiszolgálás: 5/10 - semmi extra: nem voltak sem kedvesek, sem flegmák. Nem mindig jöttek jókor, de lehet csengetni a pincéreknek. Egy olasz faluszéli kisétterem kedvességéhez és vendéglátásához képest gyorskifőzde. Kifejezetten utálom, ha kihozzák a számlát és lógva hagynak vele még vagy 10 percet. Ilyenkor a jatt mértékét exponenciálisan csökkentem.

Hamburger: 3/10 - a buci nagy és száraz volt. Kifejezetten utáltam. A húspogácsát túlsütötték, az íze jellegtelen volt. Próbáltam harapni, ám a bucit az állaga és szárazsága miatt nem lehetett jól összenyomni. Maradt a kés, villa.
A barátom járt rosszabbul, ő Bobby burgert választott - ha jól emlékszem. Még a bokája is kéksajtos lett...:P

Hely: 3/10 - amerikai stílusra hajazó, de magyar elemekkel telerakott kavalkád. Kint ültünk, és rossz választásnak bizonyult. Ugyanis mikor tankolni jöttek a kútra, éreztem az üzemanyag gőzét.
A hely gyűjtőhelye a háemcséknek. Volt olyan srác, akit 8-szor láttam ki-be jönni a barátnőjével.

Menü: 3/10 - az alapvető problémám az, ha egy USA stílusú étterembe (ha van ilyen) megyek, akkor nem akarok a menün látni magyar ételt. Akkor inkább mexikóit vagy hasonlót. Gulyás levest máshol is kapok.

Konklúzió: egyszer nagy durrogva elment, de engem többször nem látnak és vendéget sem viszek oda.

pszichonauta 2013.05.15. 12:40:50

@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono):

"A hely gyűjtőhelye a háemcséknek"

Az meg micsoda?
süti beállítások módosítása