Burger Blog

Old Timer Burger, Varieté Bisztró

2013. május 28. Jancsa Jani

A múlt hétvégén ellátogattunk az új helyre költözött Varietébe, és azt kell mondjam, nagyon előnyére vált, hihetetlenül elegáns lett a hely, 50+ embert tudnak így már leültetni, és nem utolsósorban a kurrens időszakos ajánlat is egy igazi magyar klasszikus lett: a csalamádés burger.

2013-05-25 16.09.39.jpg

Amint azt lehetett tudni, a Varieté vezetőségében vad viták dúltak, négyszeres alliterációval arról, hogy legyen-e a klaszikus magyar csalamádés-szószos szendvics a kínálatban, de végül két hónapig ti is megkóstolhatjátok Old Timer néven az alkotást.

2013-05-25 16.09.45.jpg

A szendvics most is kérhető körettel, ez már a korábban is jól ismert burgonyahajó és hagymakarika, mindkettő zseniális még mindig, érdemes valami házi szósszal is megtámogatni, mert királyi.

2013-05-25 16.10.19.jpg

Először beleharapva a mindent átütő vecsési csalamádéval találkozunk, majd ezt követi a hús, melyet ugye ne feledjünk, kérhetünk többféle átsütési módon is, és úgy is fogjuk kapni, még mindig közel a tökéleteshez, de ezt már tudjátok úgyis. A savanyúról az a véleményem, hogy ha lehetséges kihagyom, de erre majd a konklúzióban visszatérek.

2013-05-25 16.14.36.jpg

Idézve a klasszikusokat, a zsömle sem a megszokott, egy újfajta házi kreálmány érkezett. Kicsit tömörebb szerkezetű, de még nem lép át a legendás fullasztós kategóriába; szokásosan mindkét oldalán megpirítva, és mustárral vékonyan megkenve veszi ki a részét a szendvicsből.

2013-05-25 16.11.21.jpg

A bacon dupla adagban érkezik, átsült, de puha, kicsit füstös, fantasztikus ízélmény, szerintem az egyik legjobb, amit manapság kaphatunk hamburgerben. Hozzá társul a Pannónia sajt a már jól ismert, picit fanyarabb ízvilágával remek párost nyújtanak.

2013-05-25 16.13.29.jpg

Desszertként egy mogyoróvajas amerikai palacsintára indultam rá; ezt is ajánlani tudom csak mindenkinek, a banán és a mogyivaj ugye Elvis óta jó párosítás, a palacsinta pedig egy stabil alapot ad mindehhez.

2013-05-25 16.48.20.jpg

Van pár új sör is a csapon, most a Rizmájer ház portfóliójából válogattam, és egy kukoricás, valamint egy narancsos-mézes gyömbérsörre esett a választásom, mindkettő kiváló volt.

erahurka véleménye:

"Középiskola óta nem ettem csalamádés-magyaros hamburgert, és mivel ott is inkább éhségem vitt rá mint az ízvilág , kicsit félve tekintettem a Varieté Old Timer próbálkozására. Az ínycsiklandó külső kicsit csillapította az érzést, de az első harapás végleg eloszlatott minden kétséget.

2013-05-25 16.10.28.jpg

2013-05-25 16.11.32.jpg

A szendvics alapvetően nagyon jól össze lett rakva, az új buci tömörsége ellenére nem akad torkán az embernek, ugyanakkor a "Retroburger" jelleg ellenére nem ment át édes puffancsba, ami örömteli. Egyetlen dologba tudnék belekötni, az pedig a csalamádé, számomra túl hangsúlyos volt, bár aki jobban szereti nálam (én rühellem) annak ez inkább előny lehet.

2013-05-25 16.48.28.jpg

Desszertnek speedhez hasonlóan palacsintát választottam, azonban én a vajas-juharszirupos változatot. Aki eddig azért nem próbálta ki az öntetet, mert attól félt, émelygős lesz, annak van egy jó hírem: ilyesmiről szó sincs, kellemesen édes, nekem nagyon ízlett, bátran ajánlom mindenkinek."

2013-05-25 15.56.52.jpg

Az biztos, hogy a klasszikus csalamádés burgeres vonulatból ez volt a legjobb, amit valaha ettem, úgyhogy ha valami perverz vonzódásotok van az ilyen hambihoz, de a minőség iránti vágyatokat sem szeretnétek alább adni (mondjuk ilyen embert én még nem láttam), akkor gyertek a Varietébe, és kóstoljatok rá az Old Timerre.

És nemsokára most már tényleg Lutherezünk is, először itthon!

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr225318499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bl4ze 2013.05.28. 09:06:07

Jól néz ki, és a nagyobb új hely is. Innen már csak nem küldenek haza, ha 50 perc nagy kihívás lenne 4 hambi elkészítésére, meg 4 dobozos üdítő kibontására :) (miközben a hely majdnem üres) HAJRÁ ! ÚJ HELY, REMÉLHETŐLEG ÚJ FILOZÓFIA !

igi1 2013.05.28. 12:43:22

Nem irigyellek: folyton ilyen csalamádés, lecsós fèlig átsütött/nyers hamburgereket kell enned...

Lesből Támadó Szárítókötél 2013.05.28. 12:45:49

@bl4ze:

Múltkor még 40 perc volt csak szólok, ha már itt sem bírod ki a papagájkodást.

drover(fanyul társa) 2013.05.28. 13:01:57

Két rongy +reszli ezért?
Kb.max 3-400-ból kihozható otthon.
Bár az ilyen helyek a lehúzható balfaxokból élnek..

fingerbangs 2013.05.28. 13:12:15

kicsit drága
viszont közepes

_ng_ 2013.05.28. 13:14:43

Hej, azok a régi szép idők, amikor még csalamádé volt a hamburgerben, és szalonnának hívták a bacont...

SemBoga 2013.05.28. 13:17:50

párszázzal olcsóbban sokkal hivogatóbb lenne, de talán így is meg lesz próbálva

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 13:24:50

Hahahahaha!
drover kommentjéhez!
A múltkor a kommentekről volt szó valahol.
Volt a leszóló okoskodó kommentekben:

"Baazmeg !Ennyit egy hamburgerért?
Én a múltkor ennek a harmadáért olyan triplaburgert etem a szeméttelepen,hogy mind a tíz ujjamat megnyaltam utána!"
"a múltkor két kiló húst vettem meg zsömit,kecsapot,két hétig az egész ház azt ette."

Nem tudom pontosan szó szerint de a szeméttelepes valahogy így volt! XD

A poszthoz:Már megint megéheztem miattatok.
És hol ez a hely?

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 13:25:45

+ abban a kommentben a lehúzható balfaszok is benne voltak talán.:))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.28. 13:26:52

a csalamádést nem biztos, de egy másikat lehet kipróbálok.

Köves D. Gábor 2013.05.28. 14:00:01

Koncepcionálisan támogatható termék, ámbár a "csalamádé" túl pórias hangzású. Ha a tulaj profi szemantikai étlapséfre bízta volna az elnevezést, akkor mondjuk "kasztíliai kecske-moustache" néven emlegetnék ezt az összetevőt, így is kifejezve egyedi és rusztikus jellegét, és akkor a kifinomult ízlésű vendégek is hajlandók lennének megkóstolni.

JewRivers 2013.05.28. 14:22:51

Ezek az árak 1 db félig üres hamburgerre értendők? :O

Bartush 2013.05.28. 14:33:15

Guszta guszta, bár a csalamádé nem a kedvencem, de drágának találom nagyon is.

Lilah 2013.05.28. 14:35:17

Varieté már megint. :-)
Kicsit sokat írtok róluk, habár tényleg megérdemlik, de még nekem is sok, aki tényleg rajongójuk. Júniusban megyünk, lehet bevállalós leszek. :-)

Void Bunkoid 2013.05.28. 14:48:25

a trú retró magyar haNburger az utasellátós fasírtos zsömle :)

Tapmancs 2013.05.28. 15:13:55

aki nem szereti a csalamádét, az tegyen bele Vecsési Fehérboros Savanyúkáposztát.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.05.28. 15:37:12

Jól néz ki. Kár hogy a csalamádés burgerben mindig csalódok. Azt gondolom hogy na ez nem lesz olyan parasztburger szerű, de sajna mindig az. Legalábbis amit eddig én ettem.

(A fotózott étlapon csak engem zavar, hogy gr-nek rövödítik a grammot?)

Void Bunkoid 2013.05.28. 15:42:10

@Hurrá Torpedó: mniért, mi a baj a parasztburgerrel? A legjobb...sőt, a legtöbb ilyen man vs food és társaiban bemutogatott brutálburger összetevőivel-mindennel sokkal inkább áll közel a honi pusztaburgerekhez, mint a még mindig, 2013-ban is Reagan-korszak-nyolcvanas évekbeli hangulatot árasztó (még mindig igen gyakran nyomatnak Michael Jacksont háttérzenének, akár a huszonnégy évvel ezelőtti váciutcai első meki, ahol szinte csak az szólt a nyitástól kezdve vagy két évig...) mekik hamburgereihez.

szmoker (Homo Trollicus) 2013.05.28. 15:57:43

2300ft egy burger?
Annyiert most akcioban 6 bigmacet kapok korettel, kolaval :)

@Void Bunkoid: olyat en meg ettem. Hehe.

szmoker (Homo Trollicus) 2013.05.28. 16:00:26

@Tapmancs: menemmingyar hazi lecsot macskapocse paprikaval? :)

Void Bunkoid 2013.05.28. 16:38:05

Amúgy Ronald Reaganről meg a mekiről volt egy ilyen hülye asszociációm még zsenge ifjúkoromban - ugye Reagan volt a színészelnök, aki vagány John Wayneként sokkal szimpatikusabb meg megnyerőbb meg élettelibb figura volt, mint a kései Brezsnyev, meg az őt követő ősKGBs őstaták. Viszont amint a fiatal, ennek ellenére szerény, higgadt és nagyon szimpatikus Gorbacsov színre lépett, hozzá képest - már akkor zsenge tizenéveim elejei élettapasztalatommal is - Reagan nem volt már többé vagány John Wayne, csak egy vén sz*ros paprikajancsi.

Nos, amikor bejött az országba a McDonalds a szintén Ronald névre hallgató idióta bohócával, elsőre én simán azt gondoltam, hogy az elnökről nevezték el :))))

bl4ze 2013.05.28. 17:28:41

@Lesből Támadó Szárítókötél: ha képes vagy elolvasni a tripadvisor bejegyzést láthatod, hogy 50 perc. de egyébként nem k+"'a mindegy? 40-50 perc alatt 4 hamburger+4 dobozos üdítő kivitelezhető nem???

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.05.28. 18:13:01

@igi1: értetek csinálom, csak értetek!!
@JewRivers: nem, félig teli! amúgy nem értem a kérdést
@Lilah: nem tehetünk róla, hogy összetorlódtak a dolgok :)
@bl4ze: jó, megértettük elsőre is, de ha még egyszer ezzel feltunsz valahol erre, komolyan mondom, kimoderálom, mert unalmas :D
@kifordított nagyanyó: Káldy Gyula utca 5., Andrássy és Király között

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 19:13:24

@igi1: Néha nekem is elég rózsaszínnek tűnnek a húsok.
Ettől félek is egy kicsit.

@speed: Köszi.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.05.28. 19:19:10

@kifordított nagyanyó: akkor kérd teljesen átsütve (amúgy még ezek sem voltak vészesek, szerintem bárki úgy megeszi, hogy fel sem tunik neki)

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 20:04:37

@speed: Ha lesz melóm és eljutunk oda akkor megteszem.
Gondoltam ,hogy esetleg lehet úgy is kérni talán.
Meg egyébként is finnyás vagyok.
Hambiba csak hús,mustár,ketchup,bacon kell nekem.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.05.29. 13:32:44

@Void Bunkoid:

amit én írtam parasztburger: jó lesz neki bele a fagyasztott legolcsóbb pogácsa, a legtrébb csalamádé, 2 szelet paradicsom, átlag 0,5-1 cm vastagságban szelve, hidegen összepakolva, majd mikróba vágva.
ez a tessék paraszt, ittvan, burger formája van, a többit meg leszarom hozzáállás. én eddig csak ilyen csalamádéssal találkoztam :(

de ennék jó parasztos burgert:
húspogi, kolbász!, sült hagyma, csalamádé, tömörebb pirított zsömlében, valami csípősebb paprikás szósszal, sajt. (esetleg paradicsom, de ezért annyira nem rajongok). mellé héjában sült krumpli és egy kis káposztasaláta. italnak fröccs.

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.05.29. 17:35:40

Ez a csalamádés erőltetett izé nekem nem jön be

L. Péter 2013.05.30. 16:31:38

@Hurrá Torpedó: Itt van majdnem parasztburger www.facebook.com/photo.php?fbid=469710366397087&set=pb.181509011883892.-2207520000.1369923884.&type=3&theater
@drover(fanyul társa): Ez a hamburger kb 700 Ft van anyagköltségben, plusz rezsi, plusz elkészítés. A minőségnek ára van, ez pedig már az a szint.
@kifordított nagyanyó: ez marhahús. Ha jót akarsz, rózsaszínűen kéred. Nem véletlen, hogy az összes minőségi helyen úgy kapod. De ha mégis zavar, szerintem mindenhol megcsinálják neked teljesen átsütve.
süti beállítások módosítása