Burger Blog

Foodpanda

2013. április 20. Jancsa Jani

Pár hete indult útjára Magyarországon a Foodpanda ételrendelős oldal, amelyről így előzetesen annyit tudtam, hogy Távol-Keleten nagy népszerűségnek örvend, ellenben itthon még semmit sem hallottam róla - noha, teszteljük hát le!

panda2.jpg

Ahogy elérünk a főoldalra, láthatjuk az aktuális ajánlatokat, sőt, rögtön bekéri a címet is, így tudja lelistázni nekünk, hogy kik szállítanak aktuálisan hozzánk. Bár nem annyira egyértelműen, de egy kis térképen is rá tudjuk pináelni, hol vagyunk, ez mondjuk nekem csak harmadszorra sikerült a korrekt házszámmal, de meglett.Ha bejutottunk, a klasszikus nézet fogad, melyet már sok helyen láttunk: középen az éttermek, balra pedig a szűkítő filterek alkalmazhatóak. Sajnos, mivel az éttermek szabják meg milyen kategóriába kerüljenek, itt néha lehetnek fals dolgok is, oda kell figyelni. Ha már bementünk egy étterem aloldalára, jó dolog, hogy felül kiírja, mely nap, meddig van nyitva, bár itt eléggé értelmezhetetlen az "elképzelhető, hogy az étterem nyitva tart a Foodpanda nyitvatartásán kívül is" kiírás; csakúgy, mint a "a Foodpanda jelenleg zárva tart" is. Mi van???

panda.jpg

Ha először vagyunk itt, érdemes lehet regisztrálni, amikor én tettem, a telefonos visszaigazoló kód nem működött, és miután ezt bekéri (egyszer a reg után, egyszer pedig a rendelés végén), ez kissé ciki is, szerencsére tovább lehet lépni minden konzekvencia nélkül. Az oldal kinézete amúgy rendben van, a görgetési érzet nem annyira smooth, mint egy Netpincérnél, valahogy érezhetően darabosabb, ezen jó lenne javítani a későbbiekben.

panda3.jpg

Miután kiválasztottuk, mely étteremből, mit szeretnénk, ez jobbra látszik is, majd egy összesítő oldalra kerülünk, ahol még egyszer (!) be kell adni a címet, ami egészen érthetetlen annak a fényében, hogy ezt már egyszer megtettük, igazán felajánlhatná, hogy csak pontosítsuk. Jó pont, hogy amikor emiatt felhívtam a megadott számot, hogy mi a jóég van, este fél kilenckor is felvette valaki, és megoldottuk a problémát. Amikor véglegesítettük a rendelést, kaptam egy sms-t is (érdekes, itt már működik a rendszer?), majd aztán sacc a tippelt időre megérkezett a rendelés is.

panda4.jpg

A Foodpandának nem lesz egyszerű dolga nálunk, egyrészt a Netpincér miatt, másrészt pedig a gyermekbetegségeket még le kell vetkőzni; de ha ez meglesz, a piacnak mindenképp jót tesz, ha több versenyző van. Tartozik hozzá még egy Iphone app is, ami nagyjából ugyanazt tudja, mint a webes rész, csak egy kis geolokációval megfűszerezve.

Elérhetőség: foodpanda.hu

Ps: Nemrég kaptuk a hírt, hogy pár héten belül teljesen meg fog újulni az oldal dizájnja (indulás után ilyen hamar?), úgyhogy érdemes lehet újból felkeresni egy kicsivel később.

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr515228554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bl4ze 2013.04.20. 11:09:57

Nem tudom mennyire fog menni nekik a bevált, meghonosodott netpincér mellett. bátor vállalkozás.

bounty112 2013.04.20. 15:46:58

a netpincérnél sokkal többször használom a pizza.hu-t, a pizza pontokkal már jónéhány ezer ft-ot visszakaptam

Flasztimill 2013.04.20. 16:56:33

A nempincért a GVH-nak kéne keményen megtörnie, 1999-óta a rendszert lényegében(!) nem fejleszti, a ráncfelvarrások során pedig csak rontani tudtak eddig az amúgy is ócska szolgáltatásokon. Alapvető dolgokat nem képesek megoldani (se technikailag, sem emberileg) és az ott dolgozók is fél-analfabéta, arrogáns se**fejek!
Sajnos, amíg a jobbnál-jobb szolgáltatók (ételguru, ételvitel)kihullanak a versenyből a monopol helyzete miatt, addig csak a remény marad, hogy egyszer végre megunják az emberek! Jobb híján én is inkább pizza.hu párti vagyok (pedig az sem tökéletes, de jóval emberibb)!

fingerbangs 2013.04.20. 17:55:56

Ráfér a verseny a piacra mert netpincér egy nagy semmi, egy összegyűjtött étlapkupac

HonlapCentrum (Pécs) · http://www.honlapkeszites-pecs.com 2013.04.20. 18:07:34

Én még mindig inkább felhívom őket és úgy adom le a rendelést.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.04.20. 18:59:43

Érdemes kipróbálni, bár nekem a net pincérrel sem volt soha bajom.

2013.04.20. 19:12:41

Nekem semmi bajom a netpincérrel, vagy 2x még igyekeztek is segíteni panasz esetén, küldtem mailt és 5 perc múlva felhívtak este 9kor.
Azért persze nem árt kis konkurrencia.

snowball 2013.04.20. 19:26:37

a telefonszámod direkt hagytad benne? :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.04.20. 20:17:03

Évek óta semmi bajom a netpincérrel, sőt, a reklamációkat is nagyon gyorsan lekezelték, amit az étteremnek küldtem.

Lacka929 2013.04.20. 20:18:17

Az jó lesz, ha megújítják a honlapjukat - leginkább egy működőre -, mert a cím megadása után a Tovább gombra nem megy sehova...

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2013.04.20. 23:33:36

nemertem mibajotok a netpincerrel nekem eddig maximalisan bejott - es eleg kemeny mennyiseget rendeltem eddig 1-2 lakas arat siman ;) )

erre a pandara tevedtem nemreg de eleg gagyerak, ezt meg pizza.hu is veri

netpincer se tokeletes (a megujjult design alatt mintha horcsogok dolgoznanak)

NetPincér 2013.04.22. 14:25:27

@Flasztimill: Kedves Flasztimill! Minden szolgáltatónál van olyan, hogy valaki szereti azt és van, aki valamiért nem. A leírásodból sajnos egyáltalán nem derül ki, mi a problémád, így segítségképpen csak visszakérdezni tudunk: mi a problémád velünk? Fontos, hogy szinte minden általunk ismert jelentős piaci szereplő köt kizárólagos szerződéseket az éttermekkel, mi soha nem tettünk ilyet. Ennyi talán jól mutatja, hogy miképpen álltunk vagy állunk hozzá az új versenytársakhoz! Nemcsak azért lettünk nagyok, mert 1999 óta tisztességgel építjük a magyar e-ker piacot, hanem azért is, ahogy az ételrendeléshez és az emberekhez hozzáállunk.

NetPincér 2013.04.22. 14:26:34

@fingerbangs: Kedves Fingerbangs!
Eddigi pályafutásunk során 27 versenytárs halt ki mellőlünk, az évente 2-3 darabnak felel meg. Lehet, hogy úgy látszik, hogy nincs verseny, de a tények nem ezt mutatják. A versenyt kezdetektől fogva ösztönző tényezőnek tartottuk, várjuk az igazi versenytársat...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.04.22. 16:54:11

jó hogy most indul de azért ilyet nem ILLIK benn hagyni:
Belépésnél:
E-mail cannot be blank.

Jelszó cannot be blank.

Dani27 2013.04.24. 13:07:38

Azért van más komolyabb alternatíva is a "két öreg" mellett, pl. foodbook.hu akik nem csak éttermeket közvetítenek, hanem akciókat szereznek, hasonlóan, mint egy kuponos oldal!

Flasztimill 2013.05.27. 20:18:11

@NetPincér: Tisztelt Netpincér !
Először is had adjak hangot meglepődésemnek (ha nem egy trollkodó :D): nem hiszem, hogy normális vállalkozás (hacsak nem a facebookon, a saját oldalán/blogján) rászorulna arra, hogy egy blogon folytatott beszélgetésbe kéne elegyednie, illetve saját védelmére kellene kelnie. Ez szerintem kissé gyerekes és szánalmas! Elnézést - de ez a blog látogatóinak csevegéséből és véleményeiből építkező folyam! Ez semmiképp nem nevezhető (elegáns) öntudatos vállalati kultúrának. Ez is pontosan jelzi az önök hozzáállását, hacsak nem ez jelzi igazán...
Magánemberként, magánvéleményemet közöltem egy blog komment szekciójában, mely véleményem az elmúlt öt év vendéglátós tapasztalata, minek során volt szerencsém a rendszerükkel dolgozni, így az átlag felhasználónál több és mélyebb ismeretem van a rendszerről és annak hiányosságairól. Pozitívuma azon kívül, hogy 20-ból 18 esetben probléma mentesen megjönnek a címek nincs.

Problémáim a rendszerrel:
1.) A kezdőoldalon nem lehet egyszerre több ablakot(éttermet) megnyitni, így ha valami nem jött be újra lehet a vissza gombot nyomogatni, egy óra, mire újra betölt az oldal (10 Mb-es internet, nem nem emiatt).
2.) Mikor újra betöltött nem tudja, ahogy én sem, hogy hol tartott(am) kezdődhet a böngészés fentről...
3.) A nyitva/Zárva tartás követhetetlen módon van jelezve pl: bezárt étterembe miért tudok rendelést beküldeni??? Szerintem ezt maguk sem értik már néha!
4.) vagy miért írja ki az oldal egy étteremre hogy zárva van miközben ez nem?!
Erre egyébként többször is ráfutottam, és nem gondolom, hogy egyedüli hülyeként tettem!!!
5.) Ha egy paraszt módjára megfogalmazott komment(értékelés) mellé OK-zás is tartozik az kikerül az étterem fejlécébe, ami nem csak az étteremnek kínos, hanem úgy gondolom maguknak is(javítson ha tévedek) és ezeket nem hiszem, hogy szűrné bárki/bármi
6.) Eleve minek láthatóak a kommentek, amik az étteremnek szólnak??? Vagy, ha ezt komolyan gondolják, akkor tegyék ki az összes szöveges kommentet azt is ami lefele mutató hüvelyk ujjat kapott. Ja de hogy ebből felháborodás lesz? A rendszer ilyen bénaságai is felháborítóak. 2 perc alatt rá lehetett volna erre jönni.
7.) Az időzített rendelések hogyan érkezhetnek meg az étterem nyitása előtt, és hogyan állítható be olyan időpont, ami a kiírt szállítási idő fele? Hogy értsék: étterem 11-kor nyit, szállítási idő 60 perc, időzített rendelés 12:30-ra és 10:50-kor már beérkezik az étterembe?!?!
8.) A választható feltéteket nem tudják ételcsoportonként korlátozni, variálni...
9.) A területeket nem lehet úgy beállítani, ahogy kéne! Pl: nem lehet megoldani, hogy egy utcát csak a feléig legyen szállítási terület, házszám alapján belőni a területet.
10.) Hogyan továbbíthatnak olyan címekről rendelést, ami SOHA nem is volt szállítási területen belül? (van ahol kézzel lehet berajzolni a területet és nem kell a telefon sem, hogy azt módosítsam és ott, és akkor vetek véget a területnek ahol az szükséges, nem kell egész utcákat lemondani azért mert képtelenek megoldani hogy a X utca 18 másfél kilométerrel kilóg a területről ez ért a páratlan számú belső címeket is ki kell venni a területből.
11.) Az a bő féléves időszak sem volt semmi, mikor a SZÉP kártyás rendeléseket egyszerűen elfelejtették továbbítani RENDSZERESEN!
12.) A frissen beérkező címeken van, hogy 10-15 perccel korábbi az elküldés ideje, gyakran hívnak, hogy ők 5-10 perce rendeltek és módosítanának ezt s azt, de a rendelés sehol, az embernél meg már ott ketyeg a nagyon menő NP számláló és a rendszer nem a felvétel/visszaigazolás időpontját nyomtatja, hanem a negyed órával azelőtti elküldés idejét! (Itt az étterem alapból vesztett a kiszállítási időből!)
13.) Nem hiszem el, hogy a rendelések sorozatosan 2-3-5-össével jönnek, de a rendszer a legritkább esetben küldi el egyesével őket. A rendelések várakoztatása nem tudom miért történik, erre valami homályos technikai jellegű választ sejtek, amit persze nem lehet (valószínűbb hogy nem akarják, és meg sem tudnák)megoldani, de folyamatosan dolgoznak a javításán!
14.) Szürkületi zóna, mert a rendszer és az ügyfélszolgálat is játszik: Nem érdekel, hogy a partner oldal Firefox-ra van optimalizálva, azért szolgáltatók, hogy az igényeket kiszolgálják és oldják meg a dolgaikat, hogy az éttermek forgalma után maguk is kapjanak százalékot! Ha Chrome-ot, vagy Safarit, vagy Operát használ az étterem, akkor is működjön rendesen minden. Nem az étteremnek kell ehhez alkalmazkodnia...szerintem. És a telefonos kollégák ne oktassanak ki, hogy használjak ezt vagy azt!

Az Ügyfélszolgálat:
1.) A fent említett!
2.) Tök fölösleges, mert úgyis e-mailben küldjem el mi a probléma, mert nem tudja ő/ azonnal megoldani!
3.) Nem tudom mi a megállapított idő, amíg várnak, mielőtt hívnak, hogy fel nem vett rendelésem van, de ez 10-35 perc között mozog, jó lenne, ha mindig mondjuk 15 perc lenne és nem alkalmanként változó.
4.) ARROGANCIA

Elnézést, de elfogytak a karakterek, meg már unom is...de van még sok minden!!!

Flasztimill 2013.05.27. 20:30:37

Kis elírás* :D
7.) Az időzített rendelések: étterem 11-kor nyit, szállítási idő 60 perc, időzített rendelés ***11:30-ra*** és 10:50-kor már beérkezik az étterembe?!?!

Kis kiegészítés:
Ügyfélszolgálat 3. pont, olyankor is hívnak, ha 20 perce fel lett véve egy cím!

NetPincér 2013.05.29. 13:07:59

@Flasztimill: Kedves Flasztimill!

Szeretnénk kérni, hogy probléma esetén keresse ügyfélszolgálatunkat bizalommal. Amennyiben úgy találja, hogy kérését nem megfelelően kezelik kollégáink, természetesen vezető segítségét is kérheti.
A konkrét problémákra privát üzenetben válaszolunk.

Üdvözlettel: NetPincér.hu
süti beállítások módosítása