Burger Blog

Mozgás nélkül mit érek én...?

2016. augusztus 31. Jancsa Jani

Rengeteg levelet kapok azzal kapcsolatban, miszerint szép-szép, hogy hetente felfalom egy kisebb falu ellátmányát, de beszélni kéne talán arról is, hogy mit tesz a szervezettel ez a rengeteg burger, és hogy lehet az ellen küzdeni, hogy ne férjek be az ajtón pár év múlva. Nos, erről próbálok most meg pár gondolatot átadni.

06-040026-how_to_track_your_fitness_progress.jpg

Kevesen hiszik el manapság, de olyan 22-23 éves koromig iszonyat vékony voltam, 80 kiló vasággyal, ami a 192 centis magasságomat tekintve lássuk be, nem olyan sok. Ekkor már bontogattam szárnyamat az Utolsó Éjjel bloggal, és be is kerültem a főiskola+munka+tanulás=időnként mindent felzabálunk karikájába. Ekkor a sport kimerült a "lejárunk gyúrni" kategóriába, gondolhatjátok, hogy mennyi értelemmel karöltve - megvolt a klasszikus három napra szétbontott edzésterv, megcsinálgattam, aztán hazamentem, és vertem rá egy 55 centis pizzát, a céges all you can eat ebédekről a Ráday utcában már nem is beszélve.

2011 nyarának végén untam ezt meg (ekörül indult a kontribúcióm a Burger Blogban), ekkor lehettem olyan 98kg, és meghirdettem a "Pokol 55 napja" című projektet, melyben végül visszafogytam 80 kilóra, elég drasztikusan. Ha volt bármi izom, az is ment, de legalább vékony voltam újra. Ezt úgy értem el, hogy kidobtam a BKV bérletet, biciklivel jártam melóba oda-vissza, valamint elkezdtem futni is - először még az 5km-re felkészítő edzéstervvel, aztán novemberben már félmaratont nyomtam, egész jó idővel.

A futás ment is szépen egy ideig, amíg aztán rá nem jöttem, hogy egy ponton túl már többet kéne beletenni, mint ahhoz kedvem lenne, szóval valami más után kéne nézni, ráadásul ez nem is feltétlenül adja meg azt a fizikumot, amit szeretnék. Eztán jött egy 11. kerületi underground edzőterem, ahol nincsenek gépek, ellenben vannak olimpiai rudak, keretek, TRX, és társai. Itt edzek én is a nyitás óta, és köszönhetően az edzőmnek, az erőszintem is folyamatosan nő.

De mit tegyen az átlagember, aki ha nem is gasztroblogger, de szeret enni, viszont a mozgással hadilábon áll? Első körben azt mondanám, hogy keressen valami olyan mozgásformát, ami bejön neki, és hosszabb távon is tudja motiválni. A sport, bár részben lehet kikapcsolódás is, ha építkezni akar az ember, az bizony előfordulhat, hogy monoton lesz, így nem árt, ha el tudjuk magunkat képzelni fél-egy-két év múlva is benne. Másrészt fontos is, hogy valamit csináljunk, mert az elhízás bizony durván fenyeget mindenkit, aki csak eszik, és nem mozog, ha nem is most, előbb-utóbb mindenképp (lásd az én példám). Még ha jó is a genetika, amivel sokan szoktak takarózni, akkor sem tudhatjuk, hogy belsőleg milyen problémákat okoz a sok sült krumpli rántott hagymakarikával, és disznósajtos szalonnás zsíros kenyérrel, szóval érdemes erre is gondolni.

processed-foods-bakery.jpg

Ha pedig ez nem lenne elég, én is fogok tudni segíteni: ugyanis most ősztől indul egy rovatom, melyben egészséges burgerrecepteket fogok bemutatni, legyen szó marháról, vagy lazacról, kalóriamentes szószokról, avagy szénhidrátmenres bucikról. Bár úgy gondolom, hogy egy jó burgerben minden úgy jó, ahogy van, nem mehetek el csukott szemmel a tény mellett, hogy napról-napra több ember igényli az egészségesebb verziókat is ezekből az ételekből - én pedig meg fogom mutatni, hogyan lehet ezeket elkészíteni.

healthy-burger.jpg

Addig is azonban mindenki menjen le egyet biciklizni, futni, squasholni, falat mászni, úszni, deadliftelni, vagy gumikereket görgetni - ma van a nyár utolsó napja, és egyben a tökéletes nap az egészségesebb élet elkezdésére!

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr6111664502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása