Burger Blog

BpBurger (105) - Blue Fox the Bar

2014. március 10. Jancsa Jani

A Kempinski aljában található a Kék Róka bár, ami olyan fél éve nyithatott, és bevallom nektek őszintén, magamtól itthon elég ritkán ülnék be egy ilyen helyre, de most ez is megtörtént. Burgerek, koktélok, music sommelier.

2014-03-01 18.33.42.jpg

Este fél hatra érkeztem, ilyenkor még pár, a távolban áthaladó külföldin kívül sokan nem jártak erre, de ez hol zavart engem: gyorsan lepacsiztunk Margitics Norbival, a bár szupervájzorával, majd elkezdődött a kemény szeszelés, először is egy uborkás-vodkás koktéllal, amin ráadásul rozmaringhab is volt. Sokan félnek ha zöldséget kell párosítani egy italhoz, de amúgy teljesen jól passzol, tudok erre biztatni mindenkit.

Közben azért körbe is néztem, a bár igazi magas életet sugall, főleg ha be is nézel a pultba, számomra az italok nagyrésze ismeretlen volt, nem az, amit a hétvégén feltétlen leemelsz a polcról bárhol. A pia mellé viszont az étel sem árt, így nemsokára meg is érkezett az első három miniburger (ha külföldi társaságban akarsz villantani: slider).

A lazac volt az első, créme fraiche (magasabb zsírtartalmú tejföl), rukkola, kapor kombóval, ami bár nem volt rossz, de én mostanában amennyit ebből ettem (szegény én), azokhoz képest újat nem mutatott. Ja igen, amit nem mondtam, hogy az összes miniburger házilag készült minizsemlében érkezett, ami nagyon jól nézett ki, könnyű szerkezetű, noha az ÉS-re jellemző kicsit zsírosabb érzet itt is megvolt benne.

Eztán jött a csirke, ami végre nem csak egy filé, hanem apróra vágták, és úgy formázták húspogácsába. Érdekes, mert amúgy ennek kéne papíron a legkevésbé izgalmasnak lennie, mégis a hagyma frissességével nálam ez volt az egyik nyerő a kínálatból.

Az első felvonás utolsó etűdje volt a magyaros verzió, a húsba rejtett libamájjal és karamellizált hagymával, teljesen korrekt darab.

2014-03-01 18.24.11.jpgA burgerek elfogyásával beállt szünetet kihasználjuk arra, hogy igyak még egyet, mégpedig a Smoker Sazerac kódnevű, tömény alkoholbombát (rozsviszki, abszint, stb), amit a végén még élőben meg is füstölnek előttünk - ez annyira állat volt, hogy fel is vettem videóra, nézzétek csak!

Ezt persze le kellett csapatni további burgerekkel, jött az újabb hármas. Sajtburger: cheddar, saláta, paradicsom. Na, ebben aztán végképp tényleg nem volt semmi meglepetés.

2014-03-01 18.34.50.jpg

A fetásban sincs sok izgalom: paradicsom, és a címben említett sajt. Kezdek aggódni, hogy hamarabb megtelek, minthogy elérnék a végére.

A szörf & törf végre hoz valamit a házba: pástétom, rákhús, ropogós spárga, valamint béarnaise mártás, ami folyik mindenfelé összevissza. Az ötlet jó, de nekem az ízvilág sajnos annyira nem állt össze.

2014-03-01 17.51.12.jpg

A harmadik fordulóban érkezett először az este komplett győztese, szintén egy olyan kaja, amit még itthon nem nagyon láttam, pedig az amerikai sorozatok után eléggé vágytam rá: a lobster roll. Ez egy kifli, benne homár (languszta) hússal, wasabis majoval, és mango relishsel. Nyilván, itt a Dunában nem annyira úszkálnak ilyenek, nem is fog nagyon meghonosulni itthon, de ez a verziója gyakorlatilag tökéletes. Csak mini.

2014-03-01 18.47.11.jpg

A vegaburgernél dobtam be végleg a törülközőt, no nem csak azért, mert a burgerbe minimum egy levágott állat húsa kell, hanem mert kezdtem úgy érezni, hogy végem, mint a botnak. Ez is izgalmas, úgyhogy sajnáltam is kicsit, hogy nem értem a végére: falafel a pogácsa, mentás joghurt, hagyma, sali.

A végére azért rámentettem még egy koktéllal, ami akár a Jeges nevet is kaphatná, de ezt mondjuk a képen is láthatjátok.

2014-03-01 19.49.00.jpg

Az árakról nem írok külön, azt láthatjátok a mellékelt fotón: nem olcsó, de nyilván abban a kategóriában, ahol a bár indul, ez még teljesen elviselhető, ízvilágra nagyon rendben van mindegyik, a lobster roll pedig világbajnok.

2014-03-01 18.00.11.jpg

Adatlap

Nyitvatartás: 17-01 (p-szo: 17-03)

Cím: 1051, Erzsébet tér 7.

Honlap: http://goo.gl/ngxj6i

Facebook: https://www.facebook.com/BlueFoxTheBar

Telefon / asztalfoglalás: (1) 429 4499

4sq: http://goo.gl/81d1Ku

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr805844145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása