Burger Blog

Vendégpost: R&B Grill - Yogyakarta

Egy falat Wagyu a rizsételek hazájában

2014. február 22. Mr. Burger

Kővári Danit még pár évvel ezelőtt ismertem meg, egy ifjúsági konferencia hostolásakor. Őt most Indonéziába sodorta a sors (meg a munka), és volt olyan kedves, hogy megosztotta egyik legjobb burgeres élményét velünk! Köszönjük!

Indonézia fekvése révén nagyon jól ellátott marhahússal, Ausztrália, Japán, de még Argentína sincs annyira messze. A steak kultúra számottevő, hiszen muszlim ország révén disznóhúst nem fogyaszthatnak a hívők. Amikor kiderült, hogy a tegnap esti vacsora tervünk dugába dőlt megkérdeztünk egy helyit, tud-e egy jó grill éttermet – a srác hevesen bólogatott és az R&B Grill felé irányított minket.

sütő.jpg

Már régen ki akartam próbálni a Wagyu (Kobe) marhából készült burgert, de azt otthon aranyáron mérik és nem is sok helyen készítik. Ebben a grill étteremben viszont volt az étlapon (nem is akármilyen), de kezdjük magával az étteremmel. A hely maga egy nyitott, udvarra emlékeztet, amit betöltött a pop- és jazz slágereket előadó zenekar hangja. Az atmoszféra jól eltalált, főleg helyieket láttunk az asztaloknál.

burger place.jpg

Az étlap elég szerteágazó, de amikor megtaláltam a burgerekkel foglalkozó oldalt, felcsillant a szemem. Indonéziában a streetfood kicsit mást jelent. Itt főleg az éttermi ár tizedéért eladott (egy ebéd 50 forintból kijön, ha az utcán veszi meg az ember), megkérdőjelezhető higiéniai körülmények között elkészített rizs- és tésztaételek képezik a streetfood kínálat gerincét. A bevásárló központokban viszont találkozni lehet KFC-kel és McDonald’s-okkal is, sőt még a hazánkból kivonult Wendy’s is jelen van.

DSC_0047.jpg

Az R&B étlapján az árakat 1000 indonéz Rúpiában feltüntetve látjátok, a Wagyu burger forintra átszámítva 1200 forint volt körettel együtt, a smoothie még 250 forint.

DSC_0037.jpg

A burger 20 perc múlva meg is érkezett, a mellé rendelt frissen elkészített ananászos smoothie (friss ananászból, joghurtból és tejből készült finomság) kíséretében. A burgerhez alapból járt a coleslaw és a steak burgonya.

DSC_0040.jpg

A hamburgerzsömle házi készítésű, rendesen megpirított, pont ahogy szeretem. Amikor ránéztem kicsit meghökkentem, nem tudtam hova tenni a zöld szószt a burgeren, aztán megkóstoltam és rájöttem, hogy ez bizony pesto – még nem gondoltam arra, hogy burgerben fogom viszont látni ezt a szószt, rendesen megleptek vele, viszont egyáltalán nem mellényúlás ez a kombináció.

DSC_0041.jpg

A 15 dekás Kobe marhából készült húspogácsa alatt paradicsom, hagyma és vékonyra szelt savanyított uborka bújt meg egy salátalevélen. A tálaláskor kaptunk 5-6 fajta szószt egy fonott kosárkában, amivel ki lehetett egészíteni a burgert, én nem tettem bele semmit, mert a marhahúst szerettem volna érezni.

Ha már a húsnál tartunk, akkor beleharapva értettem meg miért mondják, hogy a Kobe-marha a marhahúsok királya. Omlós, ám mégis erőteljes, a fűszerezés megfelelő volt és a pesto kifejezetten egzotikussá tette. A coleslaw és a krumpli hozta a kötelezőt, átlagosnak mondanám, bár a coleslaw talán kicsit túl majonézes volt az ízlésemnek.

DSC_0042.jpg

A hely specialitása egyébként nem a burger, hanem a „hot stone”. Ezt a kerthelyiségben lehet csak fogyasztani és gyakorlatilag egy nyers steaket dobnak egy forró kőlapra, amit kihoznak az asztalhoz és te sütheted meg magadnak a húst (így boztosan olyan lesz, ahogyan te szereted, nem lehet tévedni). Kolléganőim tenderloin és sirloin steaket kértek, amit a forró kőlapon maguknak készítettek el, nagyon jó móka volt.

A kiszolgálás remek volt, lesték minden kívánságunkat, és a végén még a következő napi műsorszámokra is felhívták a figyelmet. A Tripadvisort értékelését olvasva ez a hely csak a 44. legjobb Yogyakartában, de engem megvettek kilóra. Ha valaki a Közép-Jávára tévedne, merem ajánlani az R&B Grillt, mi biztosan vissza fogunk még térni ide a következő pár hétben.  

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr755822970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása