Burger Blog

Vendégpost: Tokió és Szöul

2013. április 26. Mr. Burger

Nem igazán tudom, hogy megy ez, viszont mikor kiutaztam és találkoztam az első gyorsétteremmel, egyből a Burger Blog jutott eszembe! (a post vendégszerzőnk, Nóri tollából származik)

Seoul- McDonalds (4).JPG

Bírom a keleti kajákat, de kíváncsi voltam miben különböznek a mi hamburgerezőink a kintiektől.. Tokióban először Burger Kingbe mentem, lehet, hogy azért mert ez volt az első, ez maradt meg a legjobb élményként.

0Tokyo- BurgerKing (1).JPG

0Tokyo- BurgerKing (3).jpg

Minden menühöz lehet köretet is választani, ezért én hagymakarikával kértem az Avokádós Whopperemet (avokádó, jégsaláta, paradicsom, joghurtos szósz, marhahúspogácsa, szezámos buci). Nagyon bejött. Ok, a leírásban benne volt, hogy friss és krémes, de meglepődtem, hogy ez a valóságban is működött.. könnyed volt, a húspogácsát nem nyomták el a friss zöldségek, inkább egyenértékűen voltak jelen, létrehozva a tökéletes összhatást. Avokádó nálunk is van, nem lenne nagy kunszt bevezetni a hazai kínálatba.

0Tokyo- BurgerKing (7).jpg

A KFC-t csak kintről kaptam le, nem volt életérzés, hogy bemenjek, mert alapból bejöttek a japán ételek, legközelebb..

Seoul- KFC (1).JPG

A McDonald’s is csak „kötelességből” jött, ha már kipróbáltam a Burger Kinget.. Szóval Ebi Filet-O néven Garnélaburgert (szezámos buci, enyhén csípős majonézes szósz, préselt garnélák, jégsaláta) rendeltem, a burgonyát meg sem említem, pont mint itthon. A hamburger kicsi volt és külsőre semmi extra, tartalmas ízes, kellemes. A bunda egyben tartotta a rákdarabkákat, így könnyű volt enni, fűszeres majonézzel, salátával kicsisége ellenére laktatónak bizonyult…azért mellé vettem még zöldteás McFlurry-t is, ami egyszerre volt fura és kellmég’ ízű..

0Tokyo- McDonalds (7).JPG

Ezen felbuzdulva később Koreában kipróbáltam a HaagenDazs zöldteás fagyiját, gondoltam ezzel biztosra megyek, nagyot tévedtem - nem európai embernek való a cucc... ezzel a szerencsétlen átkötéssel akartam Szöulra térni.

Első alkalommal KFC-be botlottam, de akkor még bíztam a koreai konyhában. Tokióban hozzászoktam a könnyű ételek finom ízeihez, azért itt ért pár meglepetés.

Seoul- KFC (3).jpg

Seoul- KFC (4).jpg

Második napra rájöttem, biztonságosabb kihagyni a hotel kínálta lehetőségeket és mintegy alibit szolgáltatva a lelkiismeretemnek, szépen felkerestem a szöuli Burger Huntert, ahol elsőre koreai specialitást kerestem, néztek is rám bután, ki az a hülye aki egy amerikai stílusú étteremben hazait akar enni, arra ott van a csillió honi étkezde.. végül Barbecue Burgert (sima vajas buci, szalonna, cheddar sajt, jégsaláta, hagyma, paradicsom, speckó BBQ szósz) választottam; a hely látványos volt, jó kis zenék mentek, és alig 20 perc alatt elkészült az én kedvesem’ amiben legnagyobb meglepetésemre hideg volt a marha.. Vaskos lucskos, ha forró lett volna tökéletes hamm, így ’csak egy szemet gyönyörködtető kellemes szendvics némi chipssel.

Seoul-Burger Hunter (2).JPG

Seoul-BurgerHunter2 (11).jpg

Ezek után csökkent elvárásokkal, de még reménykedőn kerestem fel a McDöncit, hátha kapok valami szpesölt, de nem, itt még halas burgerek sem voltak, csak röfi marha meg csibe.. koreaias pedig szintén nem, aztán némi fény gyúlt az éjszakában, Shanghai Spice Chicken Burger!! (csibehús, szezámos buci, csípős-fűszeres majonéz, jégsaláta, paradicsom) magyarul ettem egy kínaiasan csípős csibeburgert, olyan volt mintha az itthoni McChickenen egy kis csili is lett volna.. a hús rendben volt, kellően vastag, ízes, omlós, a saláta arány is rendben, tényleg gyorskaja, pikpakk összedobva.. a burgonya semmi extra..

Seoul- McDonalds 2 (1).JPG

Ja és itt a BigMac volt Dupla változatban is 4 húspogácsával.. bele se merek gondolni... viszont amit élveztem, hogy fizethettem t-moneyval, amit teljesen véletlen találtam meg az egyik boltban..

saved.jpg

Végül úgy voltam vele, ha már a japán KFC-t nem próbáltam, majd most itt… Zingert (szezámos buci, csirke, jégsaláta, paradicsom, fűszeres majonéz) kértem, hozzátenném, sosem ettem még KFC-burgert, szóval nekem ez teljesen új volt, a hús nagyonnagyon vastag, és méretes, még a szendóból is kilógott, isteni ropogós bundában, a buci és a saláta épp csak keretet adtak neki, élvezetes volt, ha választanom kellene, akkor a tokiói Avokádós Whopper után ez lenne a másik nagy kedvenc. Igaz menü nélkül kérném legközelebb, a burgonya burgerkinges fajta volt, kicsit puha, kicsit íztelen..

Az árak:

  • Tokió: BK- Avokádós Whopper hagymakarikával, zeroval menüben: 850 Yen(2040 huf),
  • Tokió: McDonald’s Garnélaburger burgonyával és zeroval menüben:- 650 Yen(1560 huf)
  • Szöul: Burger Hunter BBQ Burger zeroval összesen 11300 Won(2300 huf)
  • Szöul: McDonald’s Shanghai Spice Chicken burgonyával zeroval menüben: 5400 Won(1100 huf)
  • Szöul: KFC Zinger menüben burgonyával zeroval (nem, nem pepsi): 6200 Won(1260 huf)

(Yennél 2.4-2.5 a szorzó, Wonnál 4.7-4.9 az osztó)

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr715238550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jnsz88 2013.04.26. 09:18:24

Némi káosz van a képek sorrendjében.
És gyanús, hogy a tokiói KFC-ről berakott kép (ahova nem volt életérzés bemenni) Koreában készült.

zerolime · http://nullacitromos.blog.hu 2013.04.26. 10:15:49

@jannesz: igen, a kezdőképen is a szöuli McDönci van, és a KFC-s is mind koreai.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.04.26. 10:29:05

@jannesz: ez az én saram lesz, elnézést :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.26. 15:33:52

jó kis írás, írhatna még ő is.

Sun9us 2013.04.26. 16:16:09

Tudom, hogy burger blog, de nem elvetemült dolog, gyorskajáldába járni, ha az ember épp, Japánban, és Koreában van?

Kivancsi 2013.04.26. 16:35:41

@Sun9us: nem...
en a bigmac -et kostalom meg mindenhol ahol csak megfordulok! de csak sigoruan 1x
tokyo, london, manila, abudabi, bruxel, paris, amsterdam, athen, roma, koln....
kozel egyforma mindenhol :):)

Savior 2013.04.26. 18:32:26

@Sun9us: De. Meg azt sem értem, hogy ha már burger, akkor miért gyorséttermi, és nem valami normális? Vagy legalább a helyi gyorsétteremláncokat nézné...

zerolime · http://nullacitromos.blog.hu 2013.04.26. 19:30:04

@Savior: egyértelműen nem bűn :3
mondhatom hogy megettem" Tokiót, a hamburgereket poénból próbáltam ki, mert volt rá alkalom és lehetőség.. a tradicionális ételekből nyilván többet kóstoltam és imádtam, tetszett, ezekre pedig azt mondom miért ne? :)
(ide persze nem hoztam mást mint hamburgereket)
Szöul más tészta, az ott megismert kaják többsége kikészített, igyekeztem nyitott maradni.. viszont ott jött az ötlet, ha már Japánból vannak gyorséttermes tapasztalatok, akkor most megnézem mi van itt..
ami a "normális burgerezőket illeti, sosem kerestem az éttermeket, azok találtak meg engem.. még a kraze burgert láttam, de az zárva volt mikor arra jártam
bár az igazat megvallva mindenütt a kis éttermeket szerettem megnézni, az asakusai piacon is jókat lehet enni, és észre vettem pl hogy mind a tokiói mind a szöuli üzletemberek olyan apró 8-10 fős kisvendéglőket látogattak előszeretettel, amik a város szívében a felhőkarcolók mellett voltak.. zsúfoltan,
szakadó esőben is kinn hosszan állt a sor.. naná hogy be kellett mennem :D egy öreg bácsi azt mondta egyszer, hogy idegenben mindig ott kell enni ahol nagy a tömeg mert ott biztos jól főznek..
igaza volt.. persze ettem plázában, ettem a Tokyo stationön(mégpedig pizzát.. külön fejezetet érdemelne a japánok olasz ételek iránti vonzalma :D) ettem felhőkarcoló étteremében, és mind mástól volt izgalmas és jó :)
azt kell (t)enni amihez az embernek kedve van, és hogy ez a világon hová esik az maximum érdekes lehet de szerintem semmiképp sem elítélendő
(éés néha szó szerint életmentő!)^^
www.youtube.com/watch?v=ZsEVpz7Ukz4
a hamburgerezők más miatt voltak emlékezetesek,(pl a tokiói Burger Kingben volt egy üvegfalú szoba a dohányosoknak, mivel az utcán tilos a cigi) de egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál és azt mondom bántam volna ha kihagyom :)..

Savior 2013.04.26. 23:51:36

@zerolime: korrekt. Az öreg bácsi javaslata egyébként tényleg csak külföldön működik, mert Magyarországon mindig a McDonaldsben vannak a legtöbben. :)

A fagyikról: a feketeszezámmagosat érdemes kipróbálni, nekem sokkal jobban ízlett mint bármilyen zöldteás dolog.

zerolime · http://nullacitromos.blog.hu 2013.04.27. 13:28:07

@Biro_Peti: t-money a koreai paypass.. egy boltban (7-eleven) a pénztárnál mindenféle vicces figura volt, rákérdeztem, hogy mik azok, akkor mondta a srác, hogy ezek, akárcsak a kártya alakú társaik, érintés nélküli fizetőezközök..
azt mondták használható tömegközlekedésnél, boltokban, moziban, étteremben, mindenütt.. ehhez képest csak étteremben és élelmiszerboltban tudtam vele fizetni :)

zerolime · http://nullacitromos.blog.hu 2013.04.27. 13:31:30

@Savior: köszi a tippet, feketeszezámmagos szeletet hoztam haza, de fagyiból kimardadt.. egy okkal több, hogy visszamenjek ^^

ami az itthoni étkezési szokásokat illeti, sajnos igazad van :c
bár most az jutott eszembe, hogy ki kellene próbálni az itthoni kisvendéglőket is.. újra felfedezni az igazi jó helyeket..

Amphetamine 2013.04.27. 14:16:28

Elég semminő ez az írás, amolyan se eleje, se vége...
süti beállítások módosítása