Burger Blog

Hamburger és pulled pork - füstön sütve!

2016. július 11. Jancsa Jani

Az elmúlt 5 évben a blog inkább a helyek bemutatásra fókuszált, de tegyük a szívünkre a kezünket: nem szeretnénk otthon is finomságokat készíteni? Amennyiben erre a kérdésre igen a válasz, akkor most induló rovatomban ehhez is segítséget kaptok.

2016-06-19_15_04_22-1.jpg

Az első recept egy kicsit speckó lesz, ugyanis kell hozzá egy faszenes szmóker/grill/akármi, amivel lehet indirekt sütni. Nekem erre a célra egy ProQ töltényszmókerem van, melynek a működési elve röviden a következő: alul ég a tűz, fölötte van egy vizesedény, és erre jön rá a két, modulárisan betehető rács, két szinten, majd pedig a dóm. Úgy kezdődik mindig a sütés, hogy elkezdünk vizet forralni, majd egy kéményben megrakjuk a tüzet, alá pedig mehet a faszén. 15-20 percet követően kémény begyullad, mehet a begyújtatlan faszénre, aztán rá a vizesedény, bele minimum 4-6 liter forró víz, aztán a rács, ésatöbbi.

A burgerhez olyan 25 dkg húst használtam burgerenként, semmi faxni. A rácshőmérséklet (ami nem összekeverendő a dóméval) olyan 120-130 fok körüli lehetett, erre ment be a hús, és egy órát töltött benn, ami nyilván túl sok, dehát ilyenek ezek az első sütések, nem lehet minden tökéletes. Félidőnél dobtam egy jó adag cheddart a tetejére, és a végeredmény pedig így nézett ki.

2016-06-18_19_18_31.jpg

Elég gusztusos, kapott egy kis füstöt is, de ez bizony csak nagyon az alapja volt mindennek. A hús ugyan teljesen átsült, de nagyon szaftos volt, egyáltalán nem száradt ki.

Feltétnek csak az alap zöldségek mentek, és egy tesztnek jó is volt, de ennyinél nem fogok megállni, ugyanis ez kevés volt így. Egy jó burgerről nem hiányozhat a kéreg, és ahogy ki fogom próbálni, az a reverse sear technológia, miszerint először indirekt sütjük, majd utána kap direkt lángon egy kevés pirítást - ez lesz hát a következő lépés.

Ami ennél sokkal izgalmasabb volt, az a pulled pork, azaz a cafatos sertéssült. Én ehhez egy nagy darab sertéslapockát kínáltam meg a kávés rubbal, majd a többit a Nyárspolgár-féle könyv szerint vittem tovább, így került fel először olyan 2-3 órára, amikor is elérte a 70 fokot, majd becsomagoltam, és sült a legvégéig, ami emlékeim szerint elérte az 5,5-6 órát, mire 90-92 fok lett a maghőmérséklet. Ekkor még hagytam egy bő félórát pihenni, majd kibontottam a csomagocskát, ami így festett.

2016-06-19_14_51_05.jpg

Elég szexi volt már így is, majd pedig két villát ragadtam, aztán szétszedtem szálaira, és összekevertem a házi kávés barbecue szószommal, majd pedig zsemlét pirítottam, és mehettek is bele a cafatos malacok. Illett volna bele még egy kis coleslaw is, de az most valamiért nem volt, mea culpa.

Ha van rá lehetőségünk, mindenképp tudom ajánlani a szabadtéri füstön sütést, ugyanis remek móka, és ilyen fasza kis végeredmény is sülhet ki (no pun intended!) belőle. Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr608879334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

telkoe 2016.07.11. 18:56:37

Probald ki legkozelebb valami edes savanykas gyumolcsos izzel, pl almaszosz vagy birs azzal is nagyon jo.

Void Bunkoid 2016.07.11. 18:56:39

Hátöööö...tudom, az amerikai konyha- és étkezéskultúra külön műfaj, de európaiként valahogy mindig úgy érzem, hogy a legtöbb jellegzetesen amerikai műfogás, tálalás, fogyasztási mód igazából csak alibi arra, hogy nem tudnak rendesen, késsel-villával enni :)
süti beállítások módosítása