Burger Blog

BpBurger (219) - Garzon Café

2017. június 14. Jancsa Jani

A Wesselényi talán az egyik azon utcák közül, ahol az egyik legtöbb burgeres koncentrálódik. Ebbe a játékba kapcsolódott most be a Garzon, ráadásul nem is akárhogy - mutatom!

2017-06-12_14_13_04.jpg

De hiszen én itt már jártam - kiáltottam fel, amikor a helyszínre értem, és bár akkor még kaja nem volt, ez mit sem von le az értékéből. Most viszont van, mivel olyan másfél hete elkeresztelték a konyhát Patty Meltnek, és ebből máris ki lehet találni, hogy mi lesz az étlap meghatározó tétele.

2017-06-12_13_39_32.jpg

A Patty Melttel mint étellel én szerintem a Low Winter Sun című (amúgy méltatlanul elfeledett) sorozatban találkoztam először, és ugye a történet nem más, mint a grilled cheese szendó és a hamburger szerelemgyereke. Ezt a jóságot jelen pillanatban sem lehet sok más helyen kapni, így alapból kíváncsian vártam, mi is fog érkezni.

2017-06-12_14_11_50.jpg

Egy kicsit tartsuk még fenn a feszültséget, így kezdem a burgerrel, ami nyilván az egyik volt, amit kóstoltam az amúgy nem túl hosszú étlapról. Egy nagyon pofás, Panificio-féle logózott zsemle érkezik, benne pedig a jófajta, igazából csak egy minimálisan sózott-borsozott nyak és lapocka keverékéből álló húspogácsa adja meg a burger alaphangulatát; csakúgy, mint a ráolvasztott sajt, a karamellizált hagyma, a pirított paradicsom, ecetes uborka, valamint a fokhagymás majonéz.

Ez a kompozíció így tökéletesen meg is alapozta a dolgokat, kellemes, alap sajtburger, egy-két kis extrával, pont ahogyan azt kell. Ezek után ínycsiklandozóan kacsintgatott rám a patty meltem, így nem is tehettem mást, mint rámentem a két szelet kovászos, vajon pirított rozskenyér közé zárt csodára.

2017-06-12_14_13_28.jpg

A húspogácsa adott, ugyanúgy, mint az előbb, a cheddar olvad, a karamellizált hagyma puha, és a házi hamburgerszósz pedig egy lágy egységbe foglalja az egészet; ráadásul a tetején ott van jelzésértékűen egy karika uborka is a savak jegyében. A szendvics egészen egyszerűen zseniális, és bár nem szoktam ilyet gyakran mondani, jelen esetben simán ezt választanám a burger helyett - és nem azért, mert a burger ne lenne jó!

2017-06-12_14_14_10.jpg

A köretekről se feledkezzünk el, ugyanis ez is említésre méltó. Egyrészt az házi vágású chips édesburgonyából érkezik, szuperül ropogós, és diéta ide, vagy oda, be is ment az egész. A szószokat is helyben készítik, ebből belenéztem a fokhagymás majonézbe, a bbq-ba, valamint a chilibe, ami engem leginkább egy sült paprikakrémre emlékeztetett, csak egy jó adag hővel - mindhárom nagyon rendben volt. Kóstoltam egy káposztasalátát is - ropogós, kellően szaftos, basic darab volt.

Árak tekintetében a burger 1390, a Patty Melt 1790, és menüben plusz chips és coleslaw-val 690-et kell még érte adni. Nekem mindig nagyon szimpatikus az újító kedv, főleg ha kellő intelligenciával is párosul, mint jelen esetben. Adott a burger, amiből viszont rengeteg van - mit csinálnak? Fogják, és eltérnek tőle annyira (ráadásul autentikusan), hogy legyen újítás benne, de mégis felismerhető legyen az eredeti is, és még a minőségben sincs hiba. Ennyi szöveg után már csak egyet tudok mondani - irány mindenkinek Patty Meltet az arcába tömni!

Elérhetőség: https://www.facebook.com/Garzon-Caf%C3%A9-209380870107/

Cím: 1075, Wesselényi utca 24.

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr1512591165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása