Burger Blog

A hal, a sertés, és a marha találkoznak egy sör mellett

2017. március 28. Jancsa Jani

A címben szereplő sztori akár egy vicc kezdete is lehetne, de most nem az, ugyanis mindez velem történt meg, mégpedig nem máshol, mint a Komló és Tehénben, Budaörsön.

2017-03-22_17_00_28.jpg

A hely nem ismeretlen a blog olvasói számára, magam is többször jártam már ott, mindegyik alkalommal jobbnál jobb burgereket falva. Kezd beindulni a 2017-es év is, volt egy kis étlapváltás, így még a Burgerbajnokság előtt tiszteletem tettem, belekóstolva a jobbnál jobb falatokba.

2017-03-22_17_01_20.jpg

Elsőnek jött a mostanság második virágkorát élő pulled pork, ami ugye nem más, mint egy szálaira szedett, lassan készülő sertés, lapocka jelen esetben. Ez került összeforgatásra bbq szósszal, és ez pattant bele a már jól ismert burgerzsemlébe, melynek backendjében technikai váltás történt (értsd: más pékség szállítja, mint legutóbbi alkalommal), de ez csak előnyére vált a dolognak.

2017-03-22_17_01_33.jpg

A zsömle belülről a signature házi szósszal volt kenve, melynek krémessége egy különösen jó párosítás volt a bbq karakterességével. A sertés kellemesen omlós, ízletes, és amiről még nem beszéltem, az a zöldségfront, ugyanis erről rukkola, lilahagyma, valamint paradicsom gondoskodnak.

2017-03-22_17_00_47.jpg

Második burgerem a lazac volt, amely annyira újdonság, hogy szinte ficánkolt az étlap-kiegészítőn. Ez persze engem egy csöppet sem zavart, így rögvest kikértem a lazac-steakkel varázsolt burgert. Ebben egy kicsit remuládra hajazó, snidlinges házi szósz tette tökéletesen a dolgát a már fentebb említett zöldségek mellett.

2017-03-22_17_00_57.jpg

A harmadik burgerem tűnt talán a legizgalmasabbnak, mely az Erdei kódnevet viselte. Ez már látványra is nagyon impozánsra (értsd: ég felé törekvőre) sikerült. Fontos megemlíteni, hogy áprilistól lehet kérni a burgereket pirított hagymás zsemlével is - nos, én ezt a darabot azzal kértem, és nem is bántam meg! A hagyma ad neki egy plusz lágyságot, valamint ízvilágot is, nagyon jó kis találat lett ez zsömleügyileg.

2017-03-22_17_18_36-1.jpg

Természetesen egy jó buci még kevés lenne a boldogsághoz, de persze a belevalók sem okoztak csalódást. Kezdjük a még mindig szuper húspogácsával, és folytassuk a a feketeerdei sonkával, ami ízes és roppanós, a cheddar olvadt, ahogyan azt kell. A burger fő irányvonalát azonban az erdei gombáskból készült szósz adja meg: ebben csiperke, shiitake, laska, nameko (japán gombafajta) és vargánya található. Ez egy olyan szószos, szaftos, karakteres egységbe vonja az ízekben amúgy sem szűkölködő burgert, hogy ha mást nem is, ezt mindenképp meg kell kóstolnotok, ha arra jártok!

2017-03-22_17_18_53.jpg

A Komló és Tehén folyamatosan erős, sőt, erősödik sörökben, legyen szó akár csapról, akár üvegesről. Én mivel kocsival voltam, egy alkoholmentes kézműves IPA-t ittam (igen, van ilyen, az Ikkona-tól), de beszélhetünk akár a jótékonyság Share-ről, vagy az új békésszentandrási Bandibáról is, netán a Kaltenecker-féle mézes gyömbéresről, nem fogunk csalódni.

2017-03-22_17_16_50.jpg

A Lazacburger és az Erdei 2290, a Pulled pork pedig 1990 pénzbe kerülnek, ami tekintve, hogy az árban benne van a sült krumpli és a káposztasaláta köret is, nagyon is jó dealnek számít. Bár a Komló és Tehénhez el kell hagyni a főváros határait, ez még mindig egy olyan túra, amit bárkinek merek ajánlani, plusz Ikea után is jobb ez, mint a svéd húsgolyó!

Elérhetőség: https://goo.gl/kFQTz2

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr2712372043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

epitkezes1 2017.04.06. 09:16:17

Háromszor voltam eddig. Tényleg jó a burger, viszont egyszer sem sikerült médiumra sütni a húst, így ezt a hely gyengeségének tartom. Ettől függetlenül ajánlott, főleg olyanoknak mint én, akik hazafele be tudnak ugrani :) pesten azért bőven vannak jobbak is.
süti beállítások módosítása