Burger Blog

Visszatérés a Stikába

2017. január 17. Jancsa Jani

Utoljára pont egy éve, tavaly januárban jártam a Stikában, ahol is a gluténmentes burgert kóstoltam. Azóta eltelt jó sok idő, és most újra arra vetett a sors, hogy megnézzem, mit pakoltak össze a srácok.

2017-01-11_16_49_08.jpg

Mivel az évszázad tele még mindig tartott, egy meleg szörppel nyitottam a kajálást, jelesül feketeáfonyából, ami nagyon is frankó volt mind a kajához, mind csak magában kortyolgatni.

2017-01-11_16_28_19.jpg

2017-01-11_16_32_49.jpg

Az étlap is átesett némi változáson, és helyet kaptak a tapasok is egy kiegészítő kártyán, legfőképpen borok mellé ajánlva, de nyilván alkohol nélkül is tudtam belőle kérni. Háromfajta kategóriába vannak osztva, "nehézség" szerint, én kértem egy buggyantott tojásosat, meg egy rozé kacsamelles verziót.

2017-01-11_17_03_41.jpg

Az első mascarpones parajágyon érkezett, a tojás gyönyörűen folyt, sósságáról pedig az elegánsan ráhelyezett szardella gondoskodott. A kacsamelles alatt egy mennyei kesudiós-aszalt paradicsomos vörös pesztó adta a talpalávalót, de úgy, hogy az minden cseppjét kitunkoltam a hozzá felszolgált házi bagett-darabokkal.

2017-01-11_16_59_26.jpg

Ilyen előzetes után kíváncsian csaptam bele a megújult Stika burgerbe, mely több ponton is tartogatott izgalmakat. Ugye a buci még mindig saját verzió, kellemesen könnyed, de mégis stabil. Alulról felfelé haladva érkezik a szintén helyi készítésű barbecue szósz, melyen a karakteres ízű, lilahagyma lekvár folyik boldogan szét.

2017-01-11_16_50_26-1.jpg

Erre jön az érlelt magyar tarka húspogácsa, finom, ámde nem hivalkodó marhaízzel. A koncepció idáig is nagyon rendben volt, de ezután indul csak be rendesen a buli, mivel most érkezik a ropogósra sült bacon (egyik legjobb, amivel mostanság találkoztam), valamint a házi, bükkfán füstölt parenyica sajt, ami egy egészen elképesztő hangulatot ad a burgernek. Legvégül a házi, kicsit a mustáros vonalra emlékeztető Stika szósz zárja az etűdöt, és szerintem több ideig tartott leírni ezt, mind elfogyasztani a burgert. Én erre most kiosztom a Stika eddigi legjobb burgere címet, punktum.

2017-01-11_16_50_58.jpg

2017-01-11_16_51_58.jpg

Köretnek a szokásos dolgok érkeztek, ám ezeken is ez kicsit csavarva. A káposztasaláta például a megszokottnál jóval savasabb és kevésbé majonézes; a krumpli pedig libazsírban szuvidált, majd ugyanilyen zsírban is lett kisütve - és pontosan annyira jó is, mint amennyire ez alapján gondolnánk.

2017-01-11_16_49_40.jpg

2017-01-11_16_49_50.jpg

Desszertnek cookiekat kóstoltam, volt azt hiszem fehércsokis, meg sima csokis - mindkettő szuper lezárása volt a vacsinak; sőt, ha elmondom, hogy a Gasztropuccs című műsorból ismert Kozi készítette őket, akkor még egy kis közérdekű közlemény is akadt így a végére.

2017-01-11_17_18_31.jpg

A tapasok 890-től 1390-ig tartanak, a burger 2190, és plusz 200 a köret hozzá. A Stika még mindig hozza a formáját, és úgy tűnik, hogy nem nagyon tudnak hibázni - maradjon is így!

Elérhetőség: https://www.facebook.com/StikaBP

A bejegyzés trackback címe:

https://burger.blog.hu/api/trackback/id/tr5712132237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása